۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83007160
T T
۰ نفر

ایلام - ایرنا - قائم مقام سازمان پزشكی قانونی گفت: با وجود ترمیم حقوق و مزایا و همچنین بهبود وضعیت معیشتی، پزشكان برای جذب در ادارات پزشكی قانونی رغبتی از خود نشان نمی دهند.

به گزارش ایرنا، عبدالرزاق برزگر روز دوشنبه در آئین معارفه مدیركل پزشكی قانونی استان ایلام اضافه كرد: مجوز بكارگیری 120 پزشك در لایحه بودجه اخذ شده است اما به علت سختی كار و با وجود ارتقا حقوق و مزایا تاكنون موفق به جذب تمامی پزشكان نشده و تنها 70 پزشك استخدام شده اند.
وی یادآور شد: برای حل مشكل كمبود نیروی تخصصی در مجموعه ادارات پزشكی قانونی درصدد هستیم بدون آزمون و از بین دانشجویان پزشكی به صورت تعهد خدمت، نیرو جذب كنیم.
وی تاكید كرد: از نظر تشكیلاتی هفت هزار و 300 پست سازمانی در پزشكی قانونی وجود دارد كه تنها 2 هزار و 500 نفر در این پست ها فعال هستند.

** امكان ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در همه استان های كشور وجود ندارد
قائم مقام سازمان پزشكی قانونی گفت: با توجه به محدودیت منابع و كمبود اعتبارات امكان ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در همه استان های كشور وجود ندارد.
برزگر با بیان اینكه تا پیش از این تمامی نمونه ها برای انجام آزمایشات تخصصی به تهران ارسال می شد، یادآور شد: اكنون این مشكل با ایجاد قطب های آزمایشگاهی در كشور تا حدودی مرتفع شده و دیگر نیازی به ارسال نمونه به تهران نیست.
وی تاكید كرد: سازمان پزشكی قانونی از نظر نیروی آزمایشگاهی وضعیت مناسبی دارد و تنها مشكل در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی است كه بدلیل بالا بودن تكنولوژی مورد نیاز بسیار گران هستند با این وجود اكنون بجز چند مركز استان، تمامی مراكز استان های كشور دارای آزمایشگاه آسیب شناسی و سم شناسی هستند.

** صدمات ساختگی دست اندازی به بیت المال است و باید ریشه كن شود
قائم مقام سازمان پزشكی قانونی گفت: پدیده صدمات ساختگی كه در برخی موارد به صورت باندی و گروهی انجام می شود، دست اندازی به بیت المال است و باید ریشه كن شود.
برزگر افزود: پزشكی قانونی نخستین سازمانی است كه در زمینه كنترل و جلوگیری از صحنه سازی بوسیله تصادفات ساختگی به وظایف خود عمل كرده است.
وی یادآور شد: این پدیده به بیت المال صدمه و حقوق مردم را ضایع می كند كه با همكاری نیروی انتظامی و بیمه ها در زمینه كنترل آن اقدام شده است اما هنوز ریشه كن نشده است.
وی تاكید كرد: با همكاری مركز تحقیقات بیمه و همه گروه های دخیل در زمینه ریشه كن كردن این پدیده در كشور تلاش می شود.

** رئیس دادگستری ایلام: مراكز پزشكی قانونی باید در شهرستان ها دایر شود
رئیس كل دادگستری استان ایلام نیز در این آئین گفت: شهرستان های این استان دارای مراكز پزشكی قانونی نیستند و دایر كردن این مراكز یكی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات مردم این استان است.
محمد رزم افزود: راه اندازی مراكز پزشكی قانونی در شهرستان ها جزو مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به این استان است و بارها در این خصوص با سازمان پزشكی قانونی مكاتبه شده اما نتیجه ای در بر نداشته است.
وی تاكید كرد: مردم برای انجام امورات مربوط به پزشكی قانونی باید از فواصل دور و نزدیك به مركز استان مراجعه كنند كه مشكلات زیادی برای آنها ایجاد كرده است.

**ایجاد آزمایشگاه آسیب شناسی و سم شناسی نیاز اصلی پزشكی قانونی ایلام
رئیس كل دادگستری استان ایلام گفت: این استان دارای آزمایشگاه آسیب شناسی و سم شناسی نیست و نمونه ها به استان های كرمانشاه و كردستان فرستاده می شوند كه جوابدهی آنها تا حدود 6 ماه به طول می انجامد.
رزم اضافه كرد: طولانی شدن فرآیند جوابدهی نمونه های آزمایشگاهی باعث نارضایتی اصحاب دعوی و اطاله دادرسی شده ضمن اینكه احكام صادره نیز بازدارندگی لازم را ندارند.
وی یادآور شد: پیش از این 15 میلیارد ریال برای راه اندازی این 2 آزمایشگاه نیاز بود كه تنها هشت میلیارد ریال آن اختصاص داده شد اما اكنون با وجود بالا رفتن تورم اعتبار بسیار بیشتری برای راه اندازی نیاز است.

** ایلام با كمبود شدید پزشك قانونی در ایام اربعین مواجه است
رئیس كل دادگستری استان ایلام با بیان اینكه در ایام اربعین بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از مرز مهران تردد می كنند، گفت: این استان در این ایام با كمبود شدید پزشك قانونی مواجه است.
رزم افزود: با توجه به حجم بالای تردد زائران وجود یك تیم پزشكی قانونی در مرز مهران ضروری است اما بدلیل كمبود نیرو در مركز استان، امكان استقرار در مرز وجود ندارد كه باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی یادآور شد: نبود سردخانه دائم یا ثابت در مرز مهران نیز یكی از مشكلات اساسی در ایام اربعین است كه سازمان پزشكی قانونی باید در این زمینه اقدام كند.
به گزارش ایرنا، در این آئین مهدی علیزاده مهاجر به عنوان مدیركل پزشكی قانونی استان ایلام معرفی و از خدمات ساسان روندی تجلیل شد.
روندی به مدت 9 سال مدیركل پزشكی قانونی ایلام بود.
6032/6119

سرخط اخبار استان‌ها