۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
کد خبر: 83001776
T T
۰ نفر
دوربين هاي ثبت تخلف رانندگي در معابر ايلام نصب مي شود

ايلام - ايرنا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از اختصاص 13 ميليارد ريال به شهرداري براي نصب و راه اندازي دوربين ثبت تخلفات رانندگي در معابر و تقاطع هاي اصلي شهر ايلام خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري پليس، سرهنگ محسن ناصري گفت: روش هاي دستي و سنتي كنترل و مديريت ترافيك پاسخگوي وضعيت موجود نيست و بحث استفاده از تجهيزات و فناوري هاي روز در امر مديريت آمد و شد وسايل نقليه يكي موضوعات مهمي است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه شهر ايلام تنها مركز استاني است كه فاقد هرگونه دوربين ثابت ثبت تخلف رانندگي در كشور است، تاكيد كرد: بايد نهادهاي متولي مديريت ترافيك شهري با در نظر گرفتن اعتبارات لازم در اين زمينه به گونه اي اقدام كنند تا عقب ماندگي هاي چندساله عدم استفاده از تجهيزات مرتفع شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام به فراواني تخلفات رانندگان در تقاطع هاي درون شهري اشاره كرد و افزود: حجم زياد خودروها در معابر و از سوي ديگر نبود فضاي كافي در محدوده تقاطع براي متوقف و اعمال قانون كردن راننده خاطي باعث لوث شدن قانون و بيم گسترش قانون گريزي در بين رانندگان مي شود كه با بكارگيري دوربين مي توان تا حدودي تخلفات تقاطع ها را به حداقل رساند.

** اختصاص‌ 13 ميليارد ريال براي راه اندازي دوربين ثبت تخلفات رانندگي
وي با اشاره به از اختصاص‌13 ميليارد ريال به شهرداري براي نصب و راه اندازي دوربين ثبت تخلفات رانندگي در معابر و تقاطع هاي اصلي شهر ايلام گفت: اين مبلغ در اجراي بند 2 ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه از طريق معاونت عمراني استانداري ايلام در اختيار شهرداري جهت تجهيز معابر درون شهري به سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگي قرار مي گيرد.
وي يادآور شد: اصلاح رفتارهاي رانندگي منوط به توجه رانندگان به رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و احترام به حقوق ساير شهروندان است، چرا كه توجه نكردن به قوانين رانندگي موجب حوادثي خواهد شد كه در برخي اوقات غير قابل جبران است.
6119

سرخط اخبار استان‌ها