۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82889784
T T
۰ نفر

سورنا نوازان برتر كشور در دره شهر معرفي شدند

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82889784
سورنا نوازان برتر كشور در دره شهر معرفي شدند

ايلام - ايرنا - آيين اختتاميه نخستين جشنواره ملي سورناوا با حضور مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولان و هنرمندان و اساتيد موسيقي كشور شامگاه سه شنبه در تالار مهرگان شهرستان دره شهر از توابع استان ايلام به كار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا، در اين جشنواره پس از رقابت سه روز 50 هنرمند از 16 استان كشور با تك نوازي سرنا، در بخش بزرگسال ماشالله رسام از همدان، نوروز علي شكري از دره شهر و فرهاد حسن زاده از لرستان به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در گروه جوانان اين جشنواره نيز شاهرخ پيمايي از لرستان، آرمين دباغي از بوكان و علي الواري از انديمشك به ترتيب موفق به كسب مقام اول تا سوم شدند.
همچنين در اين آيين از عليدوست فلاحتي از ايلام، مرادعلي نجات پور از دره شهر، پروين بهمني قشقايي از فارس و حسين فرجي از لرستان به عنوان پيشكسوتان سورنا نواز تجليل شد.
مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ايلام آيين با تقدير از دست اندكاران برگزاري اين جشنواره و كيفيت برگزاري آن اعلام كرد: دبيرخانه دائمي جشنواره ملي سورناوا در شهرستان دره شهر تشكيل شود.
به گفته دبير اجرايي اين جشنواره، پس از اعلام فراخوان اين جشنواره 264 اثر از هنرمندان 20 استان كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال كه پس از داوري تعداد 50 هنرمند از 16 استان كشور براي حضور و رقابت در جشنواره انتخاب شدند.
منوچهر تتري، استان هاي شركت كننده در اين جشنواره را آذربايجان شرقي، اصفهان، ايلام، تهران، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خوزستان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، كردستان، كرمان، گيلان، لرستان، مازندران و همدان عنوان كرد.
حفظ و اشاعه موسيقي فاخر نواحي اقوام‌ ايراني در ناي سورنا، ايجاد فرهنگ همدلي و اتحاد و همبستگي اقوام ايراني، تعامل فرهنگي بين هنرمندان كشور با هنرمندان استان، معرفي پيشنه غني فرهنگي هنري استان ايلام و ايجاد بستر مناسب براي معرفي فرهنگ و هنر موسيقي استان اهداف برپايي اين جشنواره بود.
در اين جشنواره پروين بهمني، منصوره ثابت زاده، محمدرضا درويشي، صادق چراغي، احد عليشاه، احسان عبدي پور، دامون شش بلوكي، حسين فرجي، همتعلي رضايي، شكرعلي رضايي، مرتضي چگيني و فواد توحيدي به عنوان ميهمان ويژه حضور داشتند.
شهرستان تاريخي دره شهر در 100كيلومتري جنوب استان ايلام واقع شده است.
7171/6119

سرخط اخبار استان‌ها