۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83290885
T T
۰ نفر
مدیركل حفاظت محیط زیست همدان: سیلاب‌های اخیر فریاد طبیعت بود

همدان- ایرنا- مدیركل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سیلاب‌های اخیر فریاد طبیعت بود و اگر توسعه پایدار و رفتار انسان با طبیعت اصلاح نشود نتیجه خوبی برای جامعه به همراه ندارد.

به گزارش ایرنا، عادل عربی روز چهارشنبه در همایش پیاده روی روز جهانی زمین پاك اظهار داشت: با قدم های كوچك می توان تغییر اقلیم و مشكلاتی را كه انسان با گذر زمان برای طبیعت به وجود آورده است را مهار كرد.
وی ادامه داد: لازمه رفع آلودگی های آب، خاك، هوا، زمین و جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی و جانوری، تغییر نگرش عمومی نسبت به موضوع محیط زیست و مشاركت همگانی برای حفظ آن است.
در پایان این همایش پیاده روی بیانیه روز زمین پاك خوانده و در آن بر آموزش و ارتقای سطح آگاهی از میزان انقراض میلیون ها گونه، علل و پیامدهای این پدیده و ساختن و فعال كردن یك جنبش جهانی كه طبیعت و ارزش های آن را در بر می گیرد، تاكید شد.
تشویق اقدامات فردی همچون اجرای رژیم غذایی گیاهی، استفاده نكردن از آفت كش ها و علف كش ها و دستیابی به پیروزی های مهم سیاسی كه از گروه های وسیعی از گونه ها و زیستگاه محافظت می كند نیز در این همایش مورد تاكید قرار گرفت.
22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو) به نام «روز زمین» نام‌گذاری شده است.
به گزارش ایرنا، همایش پیاده روی روز زمین پاك با حضور 150 تن از كاركنان منطقه هفت عملیات كنترل گاز همدان در منطقه عباس آباد این شهر برگزار شد.
7526

سرخط اخبار استان‌ها