رئیس مجتمع مطالعات اسلامی:كشورهای اسلامی در میان سایر ملل باید بهترین وضعیت را داشته باشند

گرگان - ایرنا - رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی (ویژه مذاهب) كشور گفت: كشورهای اسلامی با داشتن بهترین ها در میان سایر ملل جهان باید بهترین وضعیت را در همه ابعاد داشته باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'مصطفی محامی' شامگاه پنجشنبه در آئین تجلیل از طلاب برتر جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان افزود: با وجود داشتن بهترین دین و پیامبر، كشورهای اسلامی در همه ابعاد و زمینه ها بهترین نیستند.
وی اظهار كرد: با توجه به داشته ها باید كشورهای اسلامی در همه زمینه ها از جمله مسائل علمی، سیاسی، نظامی و اقتصادی سرآمد كشورهای دیگر باشند.
به گفته وی؛ عمده دلیل این كه كشورهای اسلامی در همه ابعاد اول و بهترین نیستند، این بوده كه به همه احكام و اوامر الهی درست عمل نمی شود و یا درك و فهم درستی از مفاهیم نداریم.
محامی گفت: گاهی هم دستورات را درك می كنیم، اما با توجه به وضعیت، به خوبی عمل نمی كنیم و انجام نمی دهیم و یا با هوای نفسانی ما همراه نمی شود.
رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی (ویژه مذاهب) كشور افزود: از سوی دیگر بعضی از كشورهای اسلامی در زیر سلطه استكبار بوده و از نظر اقتصادی و سیاسی وابسته به آنان هستند.
وی خطاب به طلاب تصریح كرد: این وظیفه ما است كه در راه تبلیغ دین خدا و دفاع از دین و برای او از همه چیز خود هزینه كنیم.
محامی با اشاره به این كه برخی هم در جبهه جهاد هستند و سختی آن را تحمل می كنند، یادآور شد: ما نیز باید در جبهه فرهنگی وارد شویم و هزینه ها و سختی های این مسیر را تحمل كنیم كه این كار نیازمند قربانی كردن هواهای نفسانی است.
وی تاكید كرد: باید حداكثر بهره برداری را از همه امكانات موجود برای تعلیم و تهذیب داشته باشیم و عالم بی بهره از تهذیب، خود باعث ایجاد فساد می شود.
نماینده مردم استان گلستان در خبرگان رهبری نیز طی سخنانی ضمن انتقاد از تندروی گروه های تكفیری در جهان اسلام، اظهار داشت: در قرآن كریم بر تعقل بسیار تاكید شده است.
آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی افزود: ریشه تفكراتی مانند گروه های تكفیری، وهابیت و سلفی گری ادامه همان اعتقادات خوارج می باشد.
وی بر مبارزه علمی طلاب و اساتید با این گونه تفكرات تاكید كرد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست **انتشاردهنده: سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها