بيش از 33 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال روستايي پرداخت شد

رشت - ايرنا - مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گيلان از پرداخت 33 ميليارد و يكصد ميليون تومان تسهيلات اشتغال روستايي در استان خبر داد.

عبدالله سلمان نژاد روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با اعلام اين مطلب افزود: 308 ميليارد تومان طرح اشتغالزايي روستايي براي گيلان در نظر گرفته شده اما تعداد طرح هاي معرفي شده به بانك، بيشتر از سهميه و به مبلغ 316 ميليارد تومان بوده است.
وي تصريح كرد: تاكنون 735 مورد با مبلغ 33 ميليارد و يكصد ميليون تومان تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط تسهيلات اشتغال روستايي در استان پرداخت شده است.
سلمان نژاد با بيان اينكه تا كنون 31 مورد تسهيلات با مبلغ پنج ميليارد تومان نيز به متقاضيان اشتغال فراگير در استان پرداخت شده ، تصريح كرد: افزون بر 800 ميليارد تومان در قالب طرح تكاپو (توسعه كسب و كار و اشتغال پايدار وضع موجود) به گيلان اختصاص يافته كه 308 ميليارد تومان مربوط به اشتغال روستايي و 587 ميليارد و 500 ميليون تومان مربوط به اشتغال فراگير است.
وي با يادآوري اينكه متقاضيان تسهيلات طرح هاي اشتغال فراگير و روستايي در سامانه كارا ثبت نام مي كنند، ادامه داد: تا حال حاضر 13 هزار نفر در اين سامانه ثبت نام كرده اند.
به گفته مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گيلان ، اشتغال فراگير مربوط به شهرهاي بالاي 10 هزار نفر و اشتغال روستايي مربوط به شهرهاي زير 10 هزار نفر و نيز روستاهاست.
وي با بيان اينكه در پرداخت اشتغال روستايي در حال ارتقاء رتبه هستيم، گفت: رتبه گيلان در پرداخت اشتغال روستايي از جايگاه 31 به 26 تغيير يافته و در بخش اشتغال فراگير نيز در جايگاه 23 هستيم.
سلمان نژاد بيشترين رسته فعاليت ها را در گيلان 12 رسته شامل شالي كوبي ، زيتون، خدمات فني و كشاورزي ، خدمات بازرگاني ، توليد و فرآوري چاي ، آبزي پروري، گردشگري ، صنايع دستي ، مواد غذايي ، بسته بندي ، طيور، فناوري و اطلاعات عنوان و اضافه كرد: متقاضيان بايستي براي اطمينان از اينكه طرحشان جزو اين تسهيلات قرار مي گيرد؛ طرح هاي خود را با دستگاه هاي صنعت، معدن، تجارت، جهاد كشاورزي، شيلات و ميراث فرهنگي هماهنگ كنند.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها