۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82758167
T T
۰ نفر
امدادرسانی هلال احمر گیلان به هفت نفر در ییلاقات سوباتان تالش

رشت - ایرنا - مدیر عامل هلال احمر گیلان از امدادرسانی این جمعیت به هفت نفر در ییلاقات سوباتان شهرستان تالش در غرب استان خبر داد.

مهدی ولی پور روز یكشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: پنج راننده آفرود و 2 نفر از افراد محلی كه برای گردش به منطقه اسب مور سوباتان تالش رفته بودند، در مسیر برگشت به دلیل بارش برف شدید، گرفتار شده و با سامانه 112 هلال احمر تماس گرفتند.
وی اظهار داشت: تیم امداد كوهستان شهرستان تالش شامل سه نجاتگر و یك راهنمای محلی عازم منطقه شده و پس از پیدا كردن آنها در ظهر روز گذشته (شنبه) در یك محل امن پناه دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: پس از هماهنگی با سازمان امداد كشور با كمك بالگرد هلال احمر اردبیل، افراد به پایین كوه منتقل شدند.
ییلاق سوباتان یكی از زیباترین مناطق ییلاقی كشور است كه در 22 كیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش ، 36 كیلومتری شمال غرب شهر تالش و 21 كیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور واقع شده كه از شرق به جنگل های انبوه تالش (لیسار) ، از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور، از شمال به رودخانه خروشان لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به مناطق ییلاقی آسبومار جوكندان متصل است.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم واكنش سریع پنج نفره ، یك تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: كبیری
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها