۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82041408
T T
۰ نفر

10 هزار دانش آموز در گیلان سفیران سلامت هستند

۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82041408
10 هزار دانش آموز در گیلان سفیران سلامت هستند

رشت - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: 10 هزار دانش آموز دختر و پسر در گیلان سفیران سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرفرحسینی روز سه شنبه در همایش سفیران سلامت دانش آموزی گیلان در سالن اجتماعات مركز بهداشت استان در رشت افزود: این تعداد دانش آموز در 450 مدرسه در مقطع متوسطه ساماندهی شده اند.
وی با اشاره به ارایه آموزش های لازم به دست اندركاران اجرای این طرح اظهار كرد: 450 نفر به عنوان مجریان طرح آموزش های لازم را دیده اند.
فرحسینی اجرای طرح سفیران سلامت را از برنامه های مهم آموزش و پرورش عنوان و خاطر نشان كرد: برای داشتن جامعه ای سالم، فعال و سرآمد بایستی از مدارس آغاز كنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت و پیام رسانان بهداشت می توانند نقش محوری و موثری در خانواده و جامعه در راستای ارتقاء سلامت داشته باشند.
وی بیان داشت: آموزش و پرورش استان گیلان با توجه ویژه به طرح سفیران سلامت در مدارس، به همكاری سایر ارگان ها و سازمان های ذیربط نیازمند است.
معاون تربیت و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان بیان كرد: این اداره كل در سال تحصیلی 95 - 94 بخش سلامت و تندرستی مقام برتر كشوری در حوزه بهداشت را به دست آورد.
وی در ادامه با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان (غلبه بر دیابت) اظهار داشت: پرخوری، پرنوشی و پرادراری و كاهش وزن ناگهانی از علائم بیماری دیابت است كه عدم تشخیص به موقع موجب كوری و از دست دادن كبد و كلیه می شود.
فرحسینی خاطر نشان كرد: ژنتیك، سیگار كشیدن، تغذیه ناسالم و كم تحركی در بروز بیماری دیابت نقش مهمی دارد.
همایش سفیران سلامت دانش آموزی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و اداره كل سلامت و تندرستی اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.
عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماریهای غیرواگیر، بهداشت عمومی، فعالیت بدنی، ورزش و سلامت، غلبه بر دیابت با تحرك و تغذیه سالم، سلامت، نقش غذا و دارو، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حوزه سلامت و آموزش، خود مراقبتی و سلامت روز شمار هفته سلامت است.
7286/6070

سرخط اخبار استان‌ها