کاهش ۷۰ درصدی زباله گردی در تهران/ ۸۰ گاراژ غیرقانونی پلمب شد

تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران با بیان اشاره به کاهش ۷۰ درصدی زباله گردی در تهران، از پلمب ۸۰ گاراژ غیرقانونی دپوی زباله در پایتخت نیز خبر داد.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی روز دوشنبه با اشاره به اهمیت تنظیف شهری گفت: با تنظیف به موقع و جلوگیری از انباشت زباله، شاهد کاهش ۷۰ درصدی زباله گردی در پایتخت هستیم که باعث رضایتمندی مردم شده است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات و دستورالعمل های ایجابی و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی زباله گردی و مافیای زباله در پایتخت ۷۰ درصد کاهش یافته که نیاز است که با اقدامات به موقع این میزان نیز کاهش یابد.

وی در ادامه داد: اجرای قراردادهای حمل زباله، شناسایی محله‌های پرجمعیت و البته جمعیت شناور و خیابان‌هایی با فروشگاه‌های بزرگ و اغذیه و رستوران داران بزرگ از جمله مواردی است که می تواند در جمع آوری و انباشت زباله در کوتاهترین زمان و خروج آن از خیابان‌ها برای جلوگیری از ایجاد بوی تعفن و جذب حیوانات موذی نقش بسزایی داشته باشد.

فرماندار تهران در ادامه با اشاره به تلاش های شهرداری در کاهش زباله گردی و حمل به موقع زباله تصریح کرد: از تلاش های شهرداری در راستای تنظیف شهری تشکر می‌کنیم و امیدوار هستیم این تداوم ادامه داشته تا فضای مناسب شهری برای ارتقای سطح مدیریت شهری ایجاد شود.

وی در ادامه به ۲ منطقه ۱۱ و ۱۲ تهران اشاره و اذعان کرد: این ۲ منطقه دارای فضای تولید زباله با توجه به جمعیت ۲ میلیون نفری در روز و ۳۰۰ نفری در شب است و ظرفیت تولید زباله به شدت نسبت به نواحی دیگر پایتخت تشدید شده است.

قیومی از شهروندان خواست تا همگام با برنامه‌های مستمر تنظیف شهری و جلوگیری از کار زباله گردان همدل با شهرداری باشند و همکاری مناسبی در این ۲ منطقه با توجه به آموزش های متنوع شهرداری به شهروندان صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری تنظیف شهری و برخورد قانونی با متخلفان اضافه کرد: زباله گردی و تجمع زباله‌ها در گاراژهای غیرقانونی بوده و در همین راستا ۸۰ گاراژ غیرقانونی که اقدام به جمع آوری و دپوی زباله کرده بودند، جمع آوری شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha