۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 83179817
T T
۰ نفر

آبیاری مزرعه با فاضلاب تاوان سنگین داشت

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 83179817
آبیاری مزرعه با فاضلاب تاوان سنگین داشت

شیراز- ایرنا- فردی كه در یكی از روستاهای شهرستان مرودشت با آب فاضلاب، مزرعه خود را آبیاری كرده بود، تاوان سنگینی پرداخت و علاوه بر توقیف ادوات كشاورزی، وی باید در دادگاه پاسخگوی این اقدام باشد.

به گزارش ایرنا، رئیس مركز بهداشت شهرستان مرودشت سه شنبه در این باره گفت: بنا بر بازرسی صورت گرفته، یكی از كشاورزان دریكی از روستاهای اطراف شهرستان مرودشت با استفاده از فاضلاب خام این شهر، اقدام به آبیاری مزارع كرده بود.
دكتر روح اله كریمی افزود: با توجه به اینكه این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود سریعاً مورد را به دادستانی و نیروی انتظامی اطلاع داده شد و پمپ و ادوات كشاورزی جمع آوری و به پاركینگ انتقال یافت.
وی ادامه داد: پرونده این فرد جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخورد با این فرد متخلف گفت: آبیاری مزارع با آب فاضلاب مصداق تخلف است و مردم باید با حساسیت چنین مواردی تخلفات را در تماس با شماره 190 گزارش دهند.
سیامك شمس افزود: زیان و آسیب های آبیاری مزارع با آب فاضلاب هم به كشاورز آبیاری كننده و هم به مصرف كننده محصولات منتقل می شود از این رو باید در این موارد حساسیت و هشیاری مردم دوچندان باشد و از كنار این موضوع بی تفاوت نگذشت .
این مقام مسئول ادامه داد: معمولا در بازرسی های میدانی موارد تخلف آشكار می شود اما در صورتی كه كشاورزان متخلف با استفاده از موتور پمپ های سیار به انتقال آب فاضلاب مبادرت ورزند ممكن است از چشم ماموران دور بماند از این رو نیاز به مشاركت و همراهی مردم وجود دارد.
شهرستان مرودشت در 45 كیلومتری شمال شیراز واقع است. این شهرستان به واسطه میزبانی تخت جمشید و مزارع كشاورزی قطب گردشگری و كشاورزی در فارس محسوب می شود و خشكسالی و كمبود منابع آبی در سال های گذشته، زیان های بسیاری به كشاورزان وارد كرده است.
6113 / 2027

سرخط اخبار استان‌ها