۲۹ دی ۱۳۹۵، ۵:۵۶
کد خبر: 82391410
T T
۰ نفر

تربیت 53 هزار حافظ قرآن در ناجا

۲۹ دی ۱۳۹۵، ۵:۵۶
کد خبر: 82391410
تربیت 53 هزار حافظ قرآن در ناجا

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب ، تاكنون 53 هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی تربیت شده اند.

حجت الاسلام ابوتراب بهرامی سه شنبه شب در حاشیه برگزاری نشست بصیرت افزایی خانواده ها و كاركنان انتظامی شهرستان درمیان و هنگ مرزی گزیك خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین برنامه سازمان نهضت ملی حفظ قرآن ، تربیت 10 میلیون حافظ در كشور است.
وی گفت: همه نسبت به قرآن وظایفی دارند، آموختن، آموزش دادن، حفظ، تدبر، فهم و عمل به قرآن بخشی از وظایف مردم در برابر قرآن است.
وی بیان كرد: جلسات آشنایی با مفاهیم قرآنی، مسابقات تفسیری و مفاهیم در نیروی انتظامی برگزار می‌شود و این نیرو در ترویج قرآن به عنوان سازمان برتر معرفی شده است.
وی با بیان اینكه محور فعالیت‌های فرهنگی این نهاد قرآنی و ترویج و عمل به قرآن است، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا را یك نهاد فرهنگی دانست كه ترویج دین، معنویت و اخلاق در مجموعه ناجا را به عهده دارد.
وی تشكیل كلاس های آموزش قرآن در مراكز آموزشی، دانشگاه علوم انتظامی و استان ها، اقامه نماز جماعت، اعزام مبلغ به استان ها، مسابقه كتابخوانی در زمینه معنویت و دینداری را از دیگر برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ذكر كرد.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ماموریت‌های نیروی انتظامی برای تامین و توسعه نظم و امنیت ، گفت: حركت در مسیر قرآن و عمل به بیانات رهبری و دستور این كتاب آسمانی در روند ماموریت‌های ناجا موفقیت حاصل می‌كند.
وی بیان كرد: با توجه به درصد بودجه ، اعزام مبلغ به مناطق مرزی در برنامه است و ستادهای مرزبانی به گونه ای برنامه ریزی كنند كه روحانیان اعزامی مراكز بیشتری را پوشش دهند.
وی یادآور شد: در صورت معرفی مبلغ دینی از حوزه علمیه قم تلاش خواهیم كرد بر اساس اولویت به مراكز مرزبانی اعزام كنیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا همچنین در نشست یاد شده گفت: شبكه ‌های اجتماعی تهدیدی برای فرهنگ دینی است، ناهنجاری ها و ایجاد تزلزل در روابط خانوادگی بزرگترین تهدید برای باورهای دینی و فرهنگ جامعه اسلامی ایران است.
حجت الاسلام ابوتراب بهرامی، افزود: در واقع برنامه ریزی جهان غرب برای هویت زدایی، دین زدایی، خانواده ستیزی و خانواده گریزی است و بر اساس این محورها فیلم و برنامه تولید می كنند.
وی با تاكید به اینكه سبك زندگی دینی و قرآنی باشد، اظهار كرد: دشمنان با راه اندازی شبكه های ماهواره ای و اینترنتی می خواهند فرهنگ دینی و اسلامی را از بین ببرند.
وی اضافه كرد: تاخیر در ازدواج و فرزند آوری كم یكی از نشانه های غیردینی بودن سبك زندگی است.
وی با بیان اینكه اسلام برای خانواده جایگاه مقدسی قایل است، ادامه داد: در قران از ازدواج به عنوان پیمان محكمی یاد شده است.
وی بیان كرد: متاسفانه در برخی استانها جشن طلاق گرفته می شود كه از نشانه های زندگی غربی است، در حالیكه طلاق منفورترین حلال ها نزد خداوند متعال است.
حجت الاسلام بهرامی افزود: فلسفه ازدواج و تشكیل خانواده برای سكوت و آرامش است، حراست از ازدواج امری مهم و ضروری خواهد بود.
وی محبت و مودت، همدلی، امانت داری، وفاداری، رعایت حریم با نامحرم، پوشیدگی بدن، آشكار نكردن زینت توسط زنان، آراستگی و خودنمایی برای همدیگر را از عوامل استحكام خانواده ها ذكر كرد.
وی اسلام را در صدر نعمت‌های خداوند دانست و گفت: قرآن سند دست نخورده آسمانی است و مایه حیات تمام مسلمانان است.
وی از كاركنان انتظامی خواست با همراه بردن فرزندان خود به مساجد آنان را از سن كودكی با فرهنگی دینی و قرآنی آشنا كنند.
این مسئول یادآور شد: در مجموعه نیروی انتظامی در دورترین یگان ها حتی در نقطه صفر مرزی جلسات قرآن و نشست های بصیرت دینی و مذهبی برگزار می شود.
وی بیان كرد: امسال در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا 100 دستگاه خودرو تهیه شد كه یك سوم آن به مجموعه مرزبانی اختصاص یافته است.
اسدیه مركز شهرستان 57 هزار نفری درمیان در 105كیلومتری شرق بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.این شهر ستان 70كیلومتر مرز با افغانستان دارد.
2047* خبرنگار- حكیمه مصطفایی- انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری

سرخط اخبار سیاست