طحان نظیف: صحت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه تایید شد

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان گفت: در ۲۱ حوزه انتخابیه صحت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، هادی طحان نظیف روز سه‌شنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار شد و ما یک هفته براساس قانون باید دریافت شکایات و اعتراضات را بررسی می کردیم و بعد از آن هم بررسی‌های لازم انجام شد.

وی افزود: در ۲۱ حوزه از ۲۲ حوزه انتخابیه صحت انتخابات به ترتیب اعلام شد در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز و آذرشهر، اسکو حوزه انتخابیه شبستر و همچنین حوزه انتخابیه میانه انتخاباتشان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: در استان اردبیل حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیل سوار و اصلان دوز، حوزه انتخابیه اصفهان، لنجان و حوزه انتخابیه سمیرم، در استان البرز حوزه انتخابیه کرج، در استان تهران حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، در استان خراسان رضوی حوزه انتخابیه مشهد و کلات و در استان خوزستان حوزه انتخابیه آبادان صحت انتخابات مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

طحان‌نظیف ادامه داد: در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر با توجه به اعزام گروه بازرسی هیات مرکزی به انجام بازشماری، مقداری به صورت جزیی تغییر در آرا داشتیم اما نتیجه نهایی آرا تغییر نکرد و صحت انتخابات در این حوزه هم مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در استان فارس هم حوزه انتخابیه شیراز و مرودشت صحت انتخابات در این دو حوزه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. در استان زنجان هم حوزه انتخابیه زنجان و طارم صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید. در حوزه انتخابی خدابنده با توجه به گزارش تخلفاتی که از آنجا رسیده بود ۴ شعبه انتخاباتشان ابطال شد اما نتیجه نهایی با تغییری مواجه نشد.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: در استان گلستان حوزه انتخابیه گنبد کاووس و در استان لرستان حوزه انتخابیه خرم‌آباد و در مازندران حوزه انتخابیه قائمشهر و در نهایت در استان همدان حوزه انتخابیه ملایر صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید.

طحان نظیف گفت: ما نسبت به یک حوزه همچنان در حال بررسی هستیم و آن هم حوزه انتخابیه کرمانشاه است انشالله به محض اینکه بررسی‌های ما به اتمام برسد درباره این تک حوزه باقی مانده هم اظهار نظر نهایی را خواهیم داشت.

وی درباره پیشنهاد وزارت کشور برای انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری اظهار کرد:: وزارت کشور پیشنهاداتی را به شورای نگهبان داد و ما هم در جلسه شورای نگهبان این پیشنهادات را مورد بررسی قرار دادیم. شورای نگهبان با برگزاری انتخابات در تاریخ ۸ تیرماه موافقت کرد و موافق خود را اعلام کرد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha