۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۷:۵۹
کد خبر: 82345803
T T
۰ نفر
توجه به مناطق محروم از اولويتهاي آموزش و پرورش خراسان رضوي است

مشهد- ايرنا- مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: مبناي كار در اين اداره سند تحول بنيادين و محور مهم آن تعليم و تربيت تمام ساحتي و توجه و تاكيد بر مناطق محروم است.

عليرضا كاظمي سه شنبه شب در جلسه شوراي آموزش و پرورش خراسان رضوي افزود: از ابتداي سالجاري 10ميليارد ريال به مدارس كم برخوردار كمك شده است.
وي با بيان اينكه 25 ميليارد ريال نيز در قالب 700 كد ويژه براي زيرپوشش قرار دادن 12 هزار و 500 دانش آموز مناطق محروم اختصاص يافت اظهار كرد: سرانه مدارس روستايي سه برابر و عشايري پنج برابر شده است.
وي با اشاره به فعاليتهاي انجام شده در دهه آخر ماه صفر گفت: 88 هزار زائر پياده طي اين مدت در 410 آموزشگاه مشهد اسكان داده شدند.
كاظمي ادامه داد: از ابتداي سال جاري 700 يادواره شهدا با تمركز بر شهداي مدافع حرم در مدارس استان برگزار شده و تا پايان سال نيز يكهزار يادواره برگزار مي شود.
وي با قدرداني از برگزيدگان هجدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي در مرحله كشوري گفت: امير محمد خوبان، سيد سينا جعفري، نويد زارع، فاطمه شمس آبادي از جمله افتخار آفرينان اين استان در عرصه علم و دانش مي باشند.
وي افزود: در اين ميان برگزيده شدن دانيال ورزيده رودي از شهر خواف كه طرح وي به عنوان يكي از هفت طرح برتر كشور انتخاب شد جايگاه ويژه اي دارد.
معاون پرورشي فرهنگي آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز گفت: در پرسش مهر امسال 286 هزار و 921 نفر رشته شركت كردند.
براتعلي منصوريان افزود: 35 درصد دانش آموزان و هفت درصد فرهنگيان استان در اين پرسش شركت كردند.
وي اظهار كرد: سال گذشته يكصد و 20 هزار اثر در ارتباط با پرسش مهر جمع آوري شد كه 77 هزار مورد آن به مرحله بعد راه يافت و از اين تعداد 74 اثر به دبيرخانه كشوري ارسال و 6 اثر برگزيده شد.
وي ادامه داد: از دو هزار و 500 كرسي آزاد انديشي برنامه ريزي شده نيز تاكنون يك سوم آن برگزار شده است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفي نخعي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم

سرخط اخبار استان‌ها