۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82315343
T T
۰ نفر

آئین عزاداری اربعین حسینی در قزوین برگزار شد

۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82315343
آئین عزاداری اربعین حسینی در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - همزمان با چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آئین ویژه عزادارای اربعین حسینی با حركت عزادران حسینی از حرم امامزاده اسماعیل (ع) تا تپه نورالشهدا شهر قزوین برگزار شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، خیل عاشقان و ارادتمندان به اباعبدالله الحسین (ع) در قالب كاروان های عزاداری مراسم اربعین حسینی را آغاز و حسین گویان مسیر عشق را با پای پیاده از آستان امامزاده اسماعیل (ع) به سمت امامزاده باراجین (تپه نور الشهدا) طی كردند.
سوگواران حسینی با مرثیه سرایی به یاد مظلومیت شهدای كربلا اشك ماتم ریخته و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
حضور كودكان، نوجوانان و بانوان عزادار در حالی كه در اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای كربلا اشك می ریختند، شور و حال این آئین را دو چندان كردند.
با اجتماع كاروان های عزادار در آستان امامزاده باراجین (تپه نورالشهدا) قزوین، آئین ویژه عزاداری به شیوه سنتی در این مكان متبركه برگزار و شهروندان قزوینی در این روز به یاد سید و سالار شهیدان یكپارچه در غم و اندوه فرو رفته و ارادتمندان به آن حضرت سوگنامه فراق را زمزمه كردند.
پرچم های سیاه برافراشته در خیابان ها و میدان های شهر و حضور هیات های سینه زنی و زنجیر زنی سیاه پوش در حرم امامزاده اسماعیل (ع) غوغایی از عشق به سید و سالار شهیدان در قزوین ایجاد كرد و ندای سوزناك 'یا حسین ما را نیز به كربلا برسان' جا ماندگان اربعین حسینی، اشك را از دیدگان عزاداران جاری ساخت.
مردم عزادار با راه اندازی دسته های سوگواری در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان های این شهر به سمت تپه نور الشهدا به حركت درآمده تا در این مكان مقدس، ارادت خالصانه خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بار دیگر به نمایش بگذارند.
سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استان در این ایام معنوی، حوادث مسیر كاروان اسرا از كوفه تا شام، اتفاق های روز اربعین و حوادث پس از روز عاشورا را برای ارادتمندان آن حضرت بازگو كردند.
در مراسم دیگری نیز كاروان های ورزشی این شهر با در دست گرفتن پرچم های سیاه و در دسته های جداگانه سینه زنی مسیر ورزشگاه الغدیر تا حرم مطهر امامزاده حسین (ع)، فرزند بلافصل امام هشتم شیعیان جهان را طی كردند.
7390/8054*خبرنگار: گیتی سیمیاری /انتشار دهنده: رضا اسدی

سرخط اخبار استان‌ها