۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82285141
T T
۰ نفر
مذاكره هیات بانكی ایران و اندونزی برای تسهیل روابط مالی و اقتصادی

كوالالامپور – ایرنا – هیاتی از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران با سفر به جاكارتا پایتخت اندونزی با مقام های بانكی، سازمان نظارت مالی و وزارت هماهنگی امور اقتصادی این كشور جنوب شرق آسیا برای تسهیل روابط بانكی دو كشور و گسترش مناسبات اقتصادی مذاكره كردند.

به گزارش ایرنا، سرپرستی هیات بانك مركزی ایران را در این سفر و مذاكرات با مقام های بانكی و مالی اندونزی 'احمد عزیزی' مشاور عالی رئیس كل بانك مركزی كشورمان بر عهده داشت.
در این مذاكرات كه روز جمعه انجام شد 'محمد هاشم بت شكن' مدیر عامل بانك مسكن، 'علی اشرف افخمی' مدیر عامل بانك صنعت و معدن و 'حسین یعقوبی' مدیر كل امور بین الملل بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.
در این سفر كه به منظور تسهیل روابط بانكی ایران و اندونزی در جهت گسترش روبط اقتصادی دوجانبه انجام شد، با مدیران و مقامات بانك مركزی اندونزی، سازمان نظارت مالی و پولی (اوجكا)، چند بانك خصوصی و دولتی و وزارت هماهنگی امور اقتصادی و اتاق بازرگانی اندونزی دیدار و رایزنی شد.
در این مذاكرات با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار برای همكاری ایران و اندونزی به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجارت، بر اقدام برای رفع موانع موجود در راه توسعه همكاری های دو جانبه و تقویت روابط بانكی بین دو كشور تاكید شد.
طرفین همچنین در دستور كار قرار گرفتن همكاری های مالی و بانكی و برقراری روابط بانكی مستقیم را برای تسهیل توسعه روابط تجاری دو كشور مورد تاكید قرار دادند.
مقامات بانكی و مالی ایران و اندونزی با اظهار خرسندی از تحولات انجام شده در همكاری ها و ارتباطات بانكی میان دو كشور، توافق كردند با توجه به برگزاری كمیسیون مشترك دو كشور در آینده نزدیك در جاكارتا و سفر آتی 'جوكو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی به تهران، تماس ها تا برقراری مستقیم روابط بانكی میان دو كشور ادامه یابد.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان