۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۷
کد خبر: 82249527
T T
۰ نفر
پوتین: آمریكا وعده ضد تروریستی در سوریه را اجرا كند

مسكو - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با آنگلا مركل صدر اعظم آلمان، گفت: آمریكا وعده خود را برای جدا كردن گروه های معارض از تروریست های ضد سوری اجرا كند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین روز پنجشنبه اعلام كرد: رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در رایزنی تلفنی خود در باره اوضاع سوریه و آتش بس در این كشور گفت وگو و تبادل نظر كردند.
دو طرف در این مذاكره بر ضرورت انسجام تلاش های جامعه جهانی برای تداوم آتش بس در سوریه مطابق توافق 9 سپتامبر (19 شهریور) روسیه و آمریكا در ژنو تاكید كردند.
كاخ كرملین افزوده است: رئیس جمهوری روسیه در این گفت وگو بار دیگر بر اهمیت انجام وعده های طرف آمریكایی برای جدا كردن گروه های معارض سوری میانه رو از گروههای تروریستی اشاره كرد.
وی همچنین خاطرنشان كرد: روسیه به تلاش های خود برای دستیابی به صلح و آرامش پایدار در سوریه و بهبودی وضع انسانی در این كشور ادامه خواهد داد.
روسیه در ماه های اخیر بارها از آمریكا برای تعلل و خودداری از جدا كردن معارضان سوری میانه رو از گروههای تروریستی ضدسوری انتقاد كرده است.
آمریكا براساس توافق ژنو با روسیه متعهد به جدا كردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترك با گروههای تروریستی، همكاری در كمك رسانی به ساكنان حلب و تسهیل در روند مذاكرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاكنون اقدامی انجام نداده است.
رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز گفته بود: آمریكا با مشكلاتی (در سوریه) برخورد كرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود كه نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهكار جدا كند.
لاوروف نیز در گفت وگوی تلفنی با جان كری وزیر امور خارجه آمریكا از فهرست این كشور در مورد گروه های مسلح معارض تحت كنترل واشنگتن انتقاد و اعلام كرد كه شماری از گروههای اعلام شده همكار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان