اتاق‌های بازرگانی استان تهران و تاتارستان روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مسکو- ایرنا- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران و اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری تاتارستان روسیه در حاشیه پانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی روسیه – جهان اسلام در کازان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، این آیین با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و داود میرزاخانی سرکنسول ایران در کازان و جمعی از مقامات جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد.
این تفاهم‌نامه همکاری به امضای مهدی صادقی نیارکی معاون اتاق تهران و آگیف شمیل رخیموویچ رئیس اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری تاتارستان رسید.
معاون اتاق بازرگانی،‌ صنایع ، معادن و بازرگانی استان تهران در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری‌ها در زمینه تبادل اطلاعات، پذیرش هیات‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و ارتقای سطح مبادلات تجاری دو جانبه امضا شد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه استان تهران بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده و از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات کالا و خدمات برخوردار است،‌ گفت: جمهوری تاتارستان روسیه هم با توجه ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه صنایع و خودروهای سنگین، قابلیت‌های خاصی برای توسعه همکاری و افزایش سطح تجارت دوجانبه دارد.

پانزدهمین اجلاس اقتصادی همکاری‌های روسیه – جهان اسلام (کازان فروم) روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی با قرائت قرآن کریم در کازان به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این اجلاس روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.
جمهوری تاتارستان که به عنوان دروازه ورود اسلام به سرزمین‌های شمالی شناخته شده است، در سال‌های اخیر و به دنبال تصویب عضویت ناظر روسیه در سازمان همکاری اسلامی، در چارچوب این اجلاس میزبان رویدادهایی با هدف تقویت مناسبات روسیه با جهان اسلام است.
بنا بر آخرین اعلام برگزارکنندگان اجلاس کازان فروم، این رویداد بیش از ۱۸ هزار نفر از بیش از ۸۰ کشور و همچنین ۸۴ منطقه روسیه گردهم آورده است و نمایندگان و هیأت‌های رسمی و دیپلماتیک از ۴۰ کشور در آن حضور یافته‌اند. بر این اساس، حدود ۱۸۰ رویداد در چارچوب این مجمع در حال برگزاری است.
۱۲ شرکت معتبر ایرانی با حضور در نمایشگاه صنعت حلال از رویدادهای جنبی کازان فروم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مرکز تاتارستان روسیه در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در راستای جذب مشتریان جدید در بازار روسیه و دیگر کشورهای شرکت‌کننده پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha