۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۴۰
کد خبر: 82230720
T T
۰ نفر
استاندار گلستان: سرشماري، ترسيم برنامه ريزي براي توسعه كشور است

گرگان - ايرنا - استاندار گلستان با اشاره به اهميت اجراي سرشماري عمومي طي روزهاي آينده گفت: سرشماري نفوس و مسكن يكي از طرح هاي مهم كشور به شمار مي رود كه اجراي آن بيشتر با هدف ترسيم برنامه ريزي براي توسعه و رفاه مردمان صورت مي گيرد.

به گزارش ايرنا حسن صادقلو عصر چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگي سرشماري نفوس و مسكن سال 95 استان گلستان گفت: بايد براي اجراي اين طرح مهم بيشتر از سوي مسوولان دستگاه هاي مرتبط ، حساسيت در جامعه ايجاد شود تا با مشاركت خانوارها در ارايه آمار درست، ماموران را كمك كنند.
وي افزود: امروز به داشتن آمار درست بايد به عنوان اهرم بسيار قدرتمند نگاه كنيم زيرا مديريت اين آمار براي برنامه ريزي و تصميم سازي در توسعه منطقه، استان و كشور مورد نياز مبرم است.
وي از مسوولان برگزاري سرشماري نفوس و مسكن سال 95 درخواست كرد كه در انتخاب ماموران سرشمار براي دريافت آمار صحيح از خانواده ها دقت بالايي داشته باشند.
به گفته وي يك مامور سرشمار خوب بايد با حوصله، با اخلاق، داراي ظاهر آراسته و ارتباط گير خوب با اقوام باشد.
استاندار گلستان همچنين بر تقويت سامانه اطلاع رساني سرشماري نفوس و مسكن 95 تاكيد كرد و افزود: در اين طرح از ظرفيت رسانه ها، روحانيون، دانش آموزان، دانشجويان، دهياران و شوراهاي اسلامي براي تقويت سامانه در جهت مشاركت خانواده ها در ارايه آمار درست بايد استفاده شود.
وي از فرمانداران، بخشداران و دهياران استان گلستان نيز خواست كرد به اين مهم بيشتر اهميت داده زيرا نتيجه حاصل از آن در امر برنامه ريزي و توسعه آينده منطقه مديريت آنها نيز تاثير به سزايي خواهد داشت.

* پيش بيني 635 نفر براي سرشماري نفوس و مسكن 95 گلستان
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي گلستان نيز از پيش بيني 635 نفر به عنوان سرشمار در طرح سرشماري نفوس و مسكن سال 95 در اين استان خبر داد و گفت: از اين تعداد 520 نفر مامور سرشمار، 99 نفر عنوان كارشناس مسوول فني و اجرايي و 16 نفر به عنوان معاون فني و آموزشي مستقيما در جمع آوري اطلاعات از خانوارهاي استان نقش دارند.
حسين پيشقدم افزود: براي اجراي اين طرح دو هزار و 111 نفر در استان ثبت نام داشتند كه يك هزار و 170 نفر مرد و بقيه زن هستند.
به گفته وي تنها در شهرستان گرگان متقاضيان كمي براي آمارگيري وجود دارد كه در فرصت باقي مانده مشكل نيروي انساني حل خواهد شد.
وي افزود: براي اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن سال 95 در استان گلستان پهنه بندي اجراي آن تهيه شده كه شامل 823 حوزه روستايي و 816 حوزه شهري است.
وي در خصوص زمان اجراي اين طرح هم گفت: سرشماري از سوم مهر به سه صورت شامل اينترنتي از سوم تا 24 مهر، حضوري ماموران از 25 مهر تا 25 آبان و تلفني از 26 تا 30 آبان ويژه غايبان صورت مي گيرد.
به گفته وي در طرح سرشماري نفوس و مسكن 70 نوع اطلاعات از خانوارها جمع آوري مي شود كه اين اطلاعات به صورت محرمانه خواهد بود و فقط در حوزه برنامه ريزي كلان از آن استفاده خواهد شد.
جمعيت استان گلستان طبق سرشماري نفوس و مسكن سال 1390 يك ميليون و 777 هزار و 14 نفر است كه از اين تعداد 51 درصد شهرنشين و 49 درصد روستانشين هستند.
6204/6203

سرخط اخبار استان‌ها