۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۰۰
کد خبر: 82211208
T T
۰ نفر
توسعه و نوسازي بيمارستان طالقاني كرمانشاه در حال انجام است

كرمانشاه- ايرنا- رئيس بيمارستان طالقاني كرمانشاه با اشاره به اينكه اين بيمارستان سال 52 فعاليت خود را آغاز كرده است گفت: عمليات نوسازي و توسعه اين بيمارستان از دو سال گذشته آغاز شده و اكنون در آستانه بهره برداري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا عبدالله فرهادي روز سه شنبه در جريان بازديد خبرنگاران از بيمارستان طالقاني با بيان اينكه اين بيمارستان جزو قديمي ترين مراكز درماني استان و منطقه غرب كشور است؛ افزود: اين بيمارستان داراي دو بافت قديم و جديد است كه توسعه را از فاز جديد شروع كرده ايم.
او با بيان اينكه بافت قديم بيمارستان داراي شش بخش و دو بخش آي سي يو است گفت: به دليل قديمي بودن اين بافت نياز به نوسازي نما و قسمت داخلي داريم.
به گفته او؛ بافت قديم بيمارستان هشت اتاق عمل دارد كه با ساخت اتاق هاي عمل جديد چهار اتاق بافت قديم تعطيل مي شود.
او يكي ديگر از نيازهاي بيمارستان طالقاني را ارتقاي هتلينگ دانست و گفت: هتلينگ به معناي به روز كردن تجهيزات و امكانات خدماتي و رفاهي بيماران است كه اين طرح از سال 93 شروع شده و اكنون با پيشرفت خوبي در حال اجرا است.
به گفته او؛ براي اجراي طرح هتلينگ بيمارستان طالقاني 38 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
او در مورد بافت جديد بيمارستان طالقاني نيز گفت: ساخت اين بافت از 10 سال قبل آغاز شده و اكنون هفت اتاق عمل با هشت تخت، يك بخش آي سي يو مجهز با مدرن ترين تجهيزات امكانات روز و يك مركز ريكاوري استاندارد در اين بافت در دست احداث است.
به گفته او با بهره برداري از پروژه هاي بافت جديد تعداد اتاق هاي عمل بيمارستان طالقاني كرمانشاه به 12 اتاق و 22تخت آي سي يو افزايش مي يابد و اين تعداد جوابگوي نياز مراجعه كنندگان خواهد بود.
به گفته او بيمارستان طالقاني در مجموع 280 تخت دارد و براي انجام عمل هاي جراحي تخصصي در بيمارستان مشكلي از لحاظ متخصص غير از بخش ارتوپدي جود ندارد.
وي از بيمارستان طالقاني كرمانشاه به عنوان تنها مركز تروماي غرب كشور نام برد و گفت: به اندازه اهميتي كه اين بيمارستان دارد به آن توجه نشده است.
در علم پزشكي به هر نوع ضربه، جراحت، آسيب و حادثه وارد شده به بدن انسان 'تروما' گفته مي‌شود.
او با بيان اينكه مجروحان ناشي از نزاع و تصادفات از مراجعه كنندگان اصلي بيمارستان طالقاني هستند گفت: به همراه اين گونه بيماران حجم بسياري همراه نيز وارد بيمارستان مي شود و يكي از مشكلات ما كمبود نگهبان براي كنترل و هدايت همراهان بيماران است.
او تعداد تخت هاي بيمارستان طالقاني را 208 تخت اعلام كرد و ضريب اشغال تخت هاي بيمارستان را نيز بيش از 90درصد ذكر كرد و گفت: اين تعداد تخت كافي نيست و به فكر افزايش تعداد تخت ها هستيم به گونه اي كه تعداد تخت هاي اورژانس را از 11 مورد به 21 تخت افزايش داده ايم.
او با بيان اينكه به فكر توسعه بيمارستان هستيم گفت: بيمارستان نياز جدي به بخش پشتيبان دارد به طور مثال با كمبود تعداد نيروي بيماربر و خدماتي روبرو هستيم.
او با بيان اينكه اكنون اورژانس بيمارستان فعال است گفت: توسعه بخش اورژانس را نيز شروع كرده ايم و در نظر داريم در سطح دو هزار و 400 متر اورژانس جديد راه اندازي نماييم.
او با اشاره به اينكه روزانه به طور متوسط 120عمل جراحي در بخش هاي مختلف در بيمارستان طالقاني انجام مي شود گفت: حدود 25 جراح در اين بيمارستان مشغول به فعاليت هستند.
3033/8066

سرخط اخبار استان‌ها