بزرگراه جانبازان و امام خمینی (ره) خطرناکترین معابر درون شهری کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - براساس آمار تلفات فوتی که توسط پلیس راهور کرمانشاه مربوط به سال گذشته ارایه شده، بزرگراه جانبازان و امام خمینی (ره) این شهر به دلیل داشتن بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت جزو خطرناکترین معبرهای درون شهری معرفی شده است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه روز یکشنبه در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده از حوادث رانندگی که در سطح معابر شهر کرمانشاه در سال گذشته روی داده است بزرگراه جانبازان و امام خمینی (ره) این شهر هر کدام با ۲۰ نفر کشته جزو پرتلفات ترین معابر شناخته شده اند.

سرهنگ محمد حیدری افزود: در بزرگراه جانبازان از پل امام حسین (ع) تا پل چقامیرزا، ۶ نفر به دلیل انحراف به لاین مخالف و برخورد خودرو با عابر فوت کرده اند که کارشناسان ارتفاع حداقلی جداول رفیوژ میانی و کناری که بازدارندگی لازم را ندارند از مهمترین دلایل آن بودند به طوری که در یک حادثه در پل چقا میرزا یک دستگاه وانت نیسان به لاین مقابل پرتاب و موجب مرگ ۲ نفر شد.

وی ادامه داد: در محدوده استخر زرین تا پل الهیه هشت نفر، از محدوده پل ایثار تا مقابل شهرک چمن، ۶ نفر و از مقابل هوانیروز تا مقابل فرودگاه نیز ۶ نفر عابر به دلیل برخورد با خودرو جان خود را از دست داده اند که مهمترین علل آن عدم وجود پل عابر پیاده مناسب ( مکانیزه)، نبود حفاظ میانی، عدم وجود جداول رفیوژ میانی و کناری بوده است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه یادآور شد: براساس بررسی های انجام شده بزرگراه امام خمینی (ره) با ۲۰ نفر کشته یکی دیگر از بزرگراه های پرحادثه شهر کرمانشاه در سال گذشته بوده است.

بزرگراه جانبازان و امام خمینی (ره) خطرناکترین معابر درون شهری کرمانشاه

سرهنگ حیدری گفت: پارسال از تقاطع شهید سلیمانی تا مقابل دانشگاه پیام نور در این بزرگراه ۹ نفر بر اثر برخورد با وسیله نقلیه جان خود را از دست داده اند که علل آن عدم روشنایی معبر، عدم وجود پل عابر پیاده و نبود حفاظ میانی اعلام شده است.

وی ادامه داد: از محدوده پل قره سو، مقابل تالار رضا در طرفین بزرگراه نیز سه نفر به دلیل خروج از راه و برخورد با شی ثابت و خودرو با عابر فوت کرده اند که علل آن نیز توسط کارشناس شیب عرضی نامناسب که ارتباط مستقیم با حوادث از نوع واژگونی دارد ، کم بودن ارتفاع جداول رفیوژ میانی و کناری ، کاهش عرص معبر در محدوده پل و عدم وجود حفاظ میانی گزارش شده است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه یادآور شد: در این بزرگراه از ورودی شهرک چقاگلان تا ورودی بلوار حافظیه (شهید غیرتمند) نیز متاسفانه پنج نفر و از محدود دانشکده کشاورزی تا میدان شهدا نیز سه نفر از عابرین به دلیل برخورد با خودرو جان خود را از دست داده اند که نبود پل عابر پیاده مناسب (مکانیزه) و عدم وجود حفاظ میانی و عدم جانمایی صحیح پل با عابر از دلایل این حوادث بوده است.

وی اظهار کرد: بزرگراه شهید سلیمانی از مقابل هوانیروز تا مقابل فرودگاه با ۶ نفر کشته، بزرگراه امام علی (ع) از میدان امام حسین (ع) تا میدان آناهیتا با پنج کشته و بلوار شهید شمشادیان از پل ولایت تا میدان امام حسین (ع) با چهار کشته که همگی آنها به دلیل برخورد خودرو با عابر پیاده و عمدتا به دلایلی چون عدم وجود پل عابر پیاده و نبود حفاظ میانی بوده جان خود را از دست داده اند.

بزرگراه جانبازان و امام خمینی (ره) خطرناکترین معابر درون شهری کرمانشاه

تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در شهر کرمانشاه

وی با بیان اینکه در کل عقب ماندگی های شهر کرمانشاه در حوزه ترافیک و زیرساختی زیاد است افزود: پلیس خود را در زمینه کاهش آمار تلفات فوتی و جرحی تصادفات مسوول می داند و برهمین اساس و به دستور فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه قرارگاهی با عنوان قرارگاه کاهش تصادفات تشکیل شده است که با همکاری مشترک پلیس و دستگاه های مرتبط با این حوزه اقداماتی را به انجام رسانند.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: این قرارگاه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که با بازدیدهای میدانی، معابر پرحادثه شهر کرمانشاه را شناسایی و نواقصات زیرساختی تاثیرگذار در ایمنی و انضباط ترافیکی متناسب با وظایف هر دستگاه را به آنها ابلاغ می کند که تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته که نتایج بسیار موثری در کاهش تصادفات داشته است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند و براساس اعلام پلیس راهور به ازای هر سه نفر در این استان یک دستگاه خودرو وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha