۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82169050
T T
۰ نفر
تایید صورت های مالی بانك مركزی/سقف تسهیلات مسكن روستایی 20 میلیونی شد

تهران - ایرنا - شورای پول واعتبار در یكهزار و دویست و بیست و یكمین جلسه خود صورت‌های مالی بانك مركزی در سال منتهی به پایان اسفند 1394 برای طرح در مجموع عمومی این بانك را تایید، و با افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسكن روستایی تا مبلغ 200 میلیون ریال موافقت كرد.

به گزارش ایرنا از بانك مركزی؛ شورای پول و اعتبار با حضور اعضای شورای مزبور در محل ساختمان بانك یاد شده تشكیل و صورت‌های مالی بانك مركزی به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه، گزارش بانك مركزی درباره افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسكن روستایی، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
براساس این گزارش، شورای پول و اعتبار پس از بررسی های لازم، با افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسكن روستایی تا مبلغ دویست میلیون ریال ( معادل 20 میلیون تومان ) و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌ای موافقت كرد.
محمدرضا تابش و الیاس حضرتی نمایندگان منتخب كمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای پول و اعتبار با ادای سوگند فعالیت خود را آغاز كردند.
به گزارش ایرنا، پیش از این سقف تسهیلات بهسازی و نوسازی مسكن روستایی 150 میلیون ریال بود و بانك‌های عامل به این دلیل كه دولت تسهیلات 150 میلیون ریالی ( معادل 15 میلیون تومان) را تضمین نمی‌كند، از متقاضیان دریافت تسهیلات، ضامن رسمی درخواست می كردند كه مشكل آفرین شده بود.
متقاضیان دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسكن روستایی تا سال 1393 سفته زنجیره‌ای به بانك‌های عامل ارایه می‌كردند به این ترتیب كه سه نفر متقاضی همزمان ضامن یكدیگر می‌شدند و بانك‌ها نیز به راحتی اقدام به پرداخت تسهیلات می‌كردند.
همچنین بانك های عامل علاوه بر سفته‌ زنجیره‌ای، ارایه سند واحد مسكونی و حساب یارانه‌ای روستاییان را نیز برای ضمانت پرداخت تسهیلات مسكن را اخذ می‌كردند.
دولت برای تسهیلات 150 میلیون ریالی نوسازی و بهسازی مسكن روستایی سود پنج درصد تعیین كرده بود.
آمارهای منتشر شده 39 درصد واحدهای مسكونی روستایی مقاوم و بقیه فرسوده یا فاقد پایداری در برابر سیل و زلزله هستند، قرار است تا 1405 با اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسكن روستایی سهم واحد های مقاوم به 70 درصد برسد.
اقتصام **1070** 1559
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد