۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82144856
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: ساماندهی تعطیلات در كشور، ضروری است

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، ساماندهی تعطیلات در كشور را ضروری دانست و سیاستگذاری تشخیص مصلحت نظام برای ساماندهی تعطیلات را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری خانه ملت روز دوشنبه به نقل از حمیدرضا فولادگر اضافه كرد: عدم سیاستگذاری تاكنون طرح های مجلس برای ساماندهی تعطیلات را بی نتیجه گذاشته است.
وی با بیان اینكه سیاستگذاری ها باید درمجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود، تصریح كرد: تا زمانی كه این سیاستگذاری ها صورت نگیرد نمی توان ساماندهی تعطیلات را عملیاتی كرد.
فولادگر افزود: در مجالس هفتم و نهم نمایندگان طرح هایی را در زمینه ساماندهی تعطیلات ارایه كردند اما متاسفانه این طرح ها به دلایل مختلف به نتیجه نرسید زیرا هیچ فصل مشتركی میان نظرات افراد در ساماندهی تعطیلات كشور وجود نداشت.
نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینكه نهاد یا سازمان خاصی بالاتر از دولت و مجلس باید سیاستگذاری درزمینه كاهش تعطیلات را انجام دهد، افزود: به عنوان مثال درحال حاضر مجمع تشخیص به عنوان بازوی مشورتی رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست ها برخی اقدامات را انجام می‌دهد بنابراین درخصوص ساماندهی تعطیلات هم ورود این نهاد ضروری است.
وی با اشاره به اینكه سه دسته تعطیلات مذهبی، ملی و سنتی در جامعه وجود دارد، تصریح كرد: هركدام از این تعطیلات دارای حامیان و مدافعان بسیاری است كه با حذف آن مخالفت می‌ كنند بنابراین كاهش تعطیلات در این حوزه موجب مخالفت های بسیاری می شود ضمن آنكه برای كاهش تعطیلات مناسبت های ملی و انقلابی نیز موانعی وجود دارد.
فولادگر با بیان اینكه تا زمانی كه سیاستگذاری درستی در این زمینه انجام نشود تعطیلات در كشور ساماندهی نخواهد شد، تاكید كرد: به عنوان مثال در زمان بررسی لایحه احكام دایمی برنامه‌های توسعه كشور نمایندگان به منظور ساماندهی تعطیلات پیشنهادی را در مجلس مطرح كردند كه 8 ربیع الاول یعنی روز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) به عنوان تعطیلات رسمی محسوب شود كه به تصویب رسید اما این لایحه با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینكه در مجلس نهم، تعطیلات عید فطر به دو روز افزایش یافت، گفت: البته بارها مطرح شده كه برای برخی مناسبت ها می توان مراسم خاصی را برگزار كرد اما تعطیل كردن آن روز خاص نیاز نیست، به عنوان نمونه می توان در 25 شوال همزمان با شهادت امام صادق (ع) تنها به برگزاری مراسم سوگواری اكتفا كرد.
وی با انتقاد از اینكه در برخی مقاطع به دلیل تعطیلات پی درپی، كشور یك هفته تعطیل می شود، تصریح كرد: این موضوع سبب اوج مسافرت ها و افزایش ترافیك در جاده‌ها می شود لذا باید برای جلوگیری از این موضوع، سیاستگذاری خاصی انجام شود.
فولادگر افزود: هماهنگ نبودن تعطیلات ایران با سایر كشورهای دنیا نیز امكان همكاری و تعاملات بین المللی را كاهش داده و محدود كرده است لذا مجلس دهم برای پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات باید سیاستگذاری كند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح ساماندهی تعطیلات در كشور در دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد اما به دلایلی به نتیجه نرسید.
سردار اسكندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز یكشنبه در اصفهان ، خواستار ساماندهی تعطیلات از سوی مجلس و دولت شد.
مؤمنی با اشاره به اینكه در تعطیلات عید فطر امسال بدلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها همه قصد سفر داشتند، افزود: تعداد روزهای تعطیل در كشور كم نیست و چنانچه این روزها ساماندهی و این امكان برای مردم ایجاد شود تا بتوانند هر هفته به سفر بروند، نظام توزیع سفر نیز سامان می یابد.
2093

سرخط اخبار استان‌ها