۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82127440
T T
۰ نفر
وزیر دفاع عراق: 90 درصد از شهر فلوجه آسیبی ندیده و قابل سكونت است

تهران – ایرنا – وزیر دفاع عراق روز یكشنبه و پس از اعلام آزادسازی شهر فلوجه اعلام كرد، 90 درصد از شهر تخریب نشده و قابل سكونت است.

به گزارش پایگاه مركزی خبر عراق، 'خالد العبیدی' وزیر دفاع عراق گفت : دلیل خسارت های اندك وارده به شهر فلوجه، حمله ضربتی و ناگهانی نیروهای عراقی به داعش بود ،به همین دلیل داعش موفق به تخریب فلوجه مانند رمادی و سنجار نشد.
وی درخصوص آزادسازی شهر فلوجه گفت: نیروهای عراقی با پشتیبانی جنگنده های عراقی و بین المللی در روزهای گذشته عملیات گسترده ای برای آزادسازی شهر فلوجه انجام داده اند.
نیروهای عراقی امروز موفق شدند شهر فلوجه را به طور كامل از دست داعش آزاد كنند.
سرتیپ 'یحیی رسول' سخنگوی فرماندهی عملیات فلوجه امروز، اعلام كرد: نیروهای مبارزه با تروریسم، پلیس، ارتش، فرماندهی عملیات بغداد و یگان های پشتیبانی شامل توپخانه و نیروی هوایی، پشتیبانی هوایی ارتش و تشكیلات مردمی الحشد الشعبی به طور كامل شهر فلوجه را از تصرف داعش آزاد كردند.
وی این پیروزی بزرگ را به ملت و نیروهای مسلح و تشكیلات مردمی الحشد الشعبی و همه كسانی كه نیروهای عراق را در این عملیات پشتیبانی كردند، تبریك گفته است.
حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده كل قوای مسلح عراق در هفدهم ژوئن گذشته كنترل كامل شهر فلوجه را از حیث نظامی اعلام و گفته بود كه فقط چند محله در این شهر هنوز تحت تصرف عناصر تروریستی داعش قرار داشت.
با آزادی دو محله 'المعلمین و 'جولان' در بخش شمالی فلوجه به عنوان آخرین پناهگاه های داعش، عملا شهر فلوجه امروز (یكشنبه) آزاد شد.
عملیات فلوجه از 23 ماه مه (4 خرداد) گذشته آغاز شده بود.
فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار در 50 كیلومتری غرب بغداد مهمترین پایگاه راهبردی و اعتباری گروه های تروریستی در طول 13 سال گذشته بوده است كه بسیاری از عملیات تروریستی علیه پایتخت عراق در این شهر طراحی و اجرا می شد.
خاورم**9365**1579

سرخط اخبار جهان