۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85483162
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب‌الله: آیت‌الله رئیسی امید بزرگ تمام مظلومان جهان بود

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان در بیانیه ای شهادت رئیس جمهوری و همراهان وی را تسلیت گفت و افزود: آیت الله رئیسی یار وفادار مقام معظم رهبری و امید بزرگ تمام مظلومان جهان بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، حزب الله لبنان در بیانیه ای شهادت دردناک آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: این ضایعه را به امام عصر(عج)، امام خامنه‌ای، مراجع عظام، مسئولان جمهوری اسلامی، ملت صبور ایران، خانواده شهدا و تمام مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم.

حزب الله اضافه کرد: سید ابراهیم رئیسی را از سالیان دراز می‌شناسیم، او برادر بزرگ ما، پشتیبانی قوی، مدافع محکم مسائل امت اسلامی و در راس آن‌ها مساله قدس و فلسطین بود.

این بیانیه افزود: سید ابراهیم رئیسی، حامی جنبش‌های مقاومت ‌و مجاهدان آن در تمام مسئولیت‌های خود بود، او همچنین خادم مخلص و صادق ملت عزیز ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران، یار وفادار مقام معظم رهبری و امید بزرگ تمام مظلومان جهان بود.

حزب الله لبنان در ادامه بیانیه خود آورد: برادر عزیز شهید حسین امیر عبداللهیان نیز در تمام مسئولیت‌های خود که آخرین آن‌ها وزارت خارجه بود، فعال و فداکار و پشتیبان و دوستدار جنبش‌های مقاومت و پرچمدار آن‌ها در تمام محافل سیاسی و دیپلماسی در سطح جهان بود.

در این بیانیه، حزب الله لبنان برای شهدا آرزوی رحمت و مغفرت،برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر و برای جمهوری اسلامی و مقامات آن آرزوی صبر و عبور از این مرحله سخت و تداوم راه امام خمینی (ره) و تمام شهدا کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌ جمهور بودند که روز گذشته بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

هواپیمای حامل این شهدا عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت آنان از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha