۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82071753
T T
۰ نفر

رفتار فرزندان بايد به طور مستمر آسيب شناسي شود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82071753
رفتار فرزندان بايد به طور مستمر آسيب شناسي شود

سنندج- ايرنا- كارشناس ارشد روانشناسي و مشاوره خانواده در بيجار گفت: با توجه به ارتباطات بسيار زياد و متنوع جوانان با جوامع و افراد مختلف، لازم است خانواده ها احساس مسووليت بيشتري نسبت به آنان داشته باشند و رفتارهاي جوانان را به طور مرتب و مستمر مورد آسيب شناسي قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، باقر بهاري روز پنجشنبه در جمع تعدادي از اولياي دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر بيجار با اشاره به حساسيت سني و انتظارات بلند جوانان كه حسب اقتضاي سني آنان به وجود مي آيد اظهار كرد: جوانان داراي روحيات و لايه هاي گوناگون رفتاري و دروني هستند كه كشف اين دنياي ژرف بسيار سخت است.
اين استاد مشاوره دانشگاه هاي بيجار خاطرنشان كرد: هنر نمايش ظرفيت و تاثيرگذاري خوبي براي انتقال بسياري از پيام ها براي جوانان به صورت غير مستقيم دارد.
وي ضمن توصيه به تداوم برگزاري اين نوع برنامه هاي بصيرت بخشي و مناسب سن و درك دانش آموزان تاكيد كرد نمود: پدر و مادر خانواده بايد توجه داشته باشند، تمام رفتارهاي آنان در ذهن فرزندانشان نقش مي بندد و در وقت و اقتضاي زمان، مكان و رشد فكري درآينده ظهور پيدا مي كند.
** آسيب شناسي رفتار جوانان بايد در سبد خانوار قرار گيرد
كارشناس ارشد مركز مشاوره خانواده در بيجار به تشريح موضوع تئاتر درماني پرداخت و بر استفاده از ظرفيت هنر نمايش و فضاي مناسب و جذاب آن براي انتقال پيام هاي مشاوره اي به جوانان و خانواده ها تاكيد كرد.
وي گفت: سخنراني از تاثير گذاري كمتري نسبت به هنرنمايش و بخصوص تئاتر در بين نوجوانان و جوانان برخوردار است.
او اظهار كرد: اولياي خانواده موضوع برخورد عالمانه و سازنده كه نياز به همفكري و كسب دانش روز از كارشناسان مربوطه و منابع علمي و تربيتي مطمئن دارد را درسبد خانواده خويش قراردهند.

** خانواده ها با كارشناسان تربيتي ارتباط بيشتري داشته باشند
در ادامه اين نشست كارشناس امور تربيتي آموزش و پرورش بيجار نيز اظهار كرد: تجربيات و ارتباط كاري ما با دانش آموزان اين موضوع را بطور قطع تاييد كرده است كه مسائل تربيتي از لايه هاي مختلف پيدا و پنهان زيادي برخوردار است، نبايد به تنهايي و براي همه دانش آموزان يك نسخه پيچيد.
محسن رحماني به تخصصي تر شدن امور در دنياي امروز نسبت به گذشته اذعان نمود و تاكيد كرد: نياز به استفاده از زبان هنر، ظرفيت هاي جديد فضاي مجازي و ديگر روش ها براي اجراي يك برنامه خوب و كسب موفقيت در آن بسيار بيشتر از گذشته شده است.
اين كارشناس امور تربيتي كه توانسته است با ارائه نمايش هاي موفق در سطح استان كردستان، رتبه هاي برتر نمايشنامه نويسي و كارگرداني نمايش هاي عروسكي را كسب نمايد تاكيد نمود: والدين علاوه بر استفاده از ظرفيت بنيان هاي خانوادگي، بايد از دانش روز و هنر كه تاثير گذاري بيشتري دارد بهره گيرند.
** همفكري و تبادل اطلاعات بين اوليا و مربيان ضروري است
اين پيشكسوت امور تربيتي و روانشناس مدارس شهرستان بيجار با بيان اينكه دسترسي نوجوان و جوان در دنياي امروز به اطلاعات علمي و عمومي، در بسياري موارد از اوليا و مربيان جلوتر است، ادامه داد: بنابراين براي جلوگيري از تاثير مخرب هجمه هاي فرهنگي دشمنان، مسوولين مدرسه و خانواده ها بايد هرچه بيشتر با يكديگر همفكري و تشريك مساعي داشته باشند.
** تقويت اراده مقابله جوان با هجمه هاي بيگانه اولويت امروز است
رحماني به ضرورت تقويت اراده نوجوان و جوان در مقابل آنچه كه وي آنها را ناهنجاري خواند تاكيد نمود و گفت: تلاش مي شود اين حس در بين دانش آموزان نهادينه گردد و به ايمان و يقين دروني تبديل شود تا براي هميشه او را مصون از هر نوع مسموميتي نمايد.
در ادامه اين نشست، تئاتر 'دربه در' كاري از هنرمندان مجرب بيجار و با محوريت ارتقاي اراده، براي اولياي حاضر در نشست اجرا گرديد.
در ادامه اين نشست كارشناسان و برخي از اوليا به تجزيه و تحليل مفاهيم و محتواي تربيتي، اخلاقي، تقويت اراده و ارتقاي سطح نگاه خانواده در برابر رفتارهاي جديد در جامعه كه در اين نمايش نيز مطرح شد پرداختند.

** والدين نسبت به فرزندان خويش احساس خطر بيشتري داشته باشند
يكي از اولياي دانش آموزان و كارمند يكي از ادارات بيجار در خصوص برگزاري اين نوع نشست ها به خبرنگار ايرنا گفت: حقيقت امر اين است كه علم و مسائل تربيتي روز نسبت به دوران تحصيل و حتي دوران دانگشاهي گذشته تغييرات زيادي كرده است و درك اين وضعيت به علوم و فنون جديد نياز دارد.
جبرئيلي به فرمايش حضرت علي (ع) كه در رابطه با فرزند زمان خويش بودن است، اشاره كرد و افزود: اين فرمايش از ناگفته هاي بسيار نغز و گهرباري برخوردار است و من در اين نشست به برخي از واقعيت هاي نهفته در اين فرمايش رسيدم.
وي در خصوص ارتباط خود با مدرسه گفت: تا كنون در حد كسب اطلاع از نمرات و پيشرفت تحصيلي بوده است و به نظرم بايد به مسائل ديگري مانند، ارتباطات اجتماعي، شناخت دوستان و نوع تفريحات ، شناخت بيشتر از فضاي مجازي كه با آن در ارتباط است و سرگرمي هاي اوقات فراغت وي بيشترتوجه نمايم.
وي ادامه داد: در واقع امروز نسبت به كوتاهي در تربيت بهتر وي احساس خطر كردم.
اين نمايش چندي پيش نيز در سنندج با گروه هاي ديگر تئاتر شهرستان هاي استان كردستان به رقابت پرداخت.
پارسا فريدوني و صحت فيروز در رقابت هاي استاني اين نمايش، موفق شدند به عنوان هاي بازيگر اول استان و طراح برتر صحنه نمايش استان كردستان دست يابند.
حدود 12هزار دانش آموزان در حال حاضر در شهرستان بيجار به تحصيل اشتغال دارند.
جوانان اين شهرستان داراي استعدادهاي بالقوه هنري قابل توجهي هستند و اكنون بسياري از هنرمندان مشهور كشوري از ديار كهن بيجار گروس برخواسته اند.
7350/6108

سرخط اخبار استان‌ها