۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۳:۲۰
کد خبر: 81801783
T T
۰ نفر
سید حسن نصرالله:عاشورای حسینی بهترین الگوی مسئولیت پذیری درقبال انسان ها است

بیروت – ایرنا – سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان تاكید كرد:از بهترین مصادیق و الگوهای مسئولیت پذیری در قبال انسان ها، عاشورای حسینی، فداكاری های امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و حضرت زینب (س) است.

به گزارش ایرنا، سیدحسن نصرالله درسومین شب محرم و در مراسم مركزی عاشورایی حزب الله كه جمعه شب در مجمع سیدالشهدا در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت با عنوان« حسین رمز پیروزی های ما» با حضور پرشور عاشقان اهل بیت (ع) و عزاداران حسینی برگزار شد، سخنرانی كرد.
دبیركل حزب الله ، اظهارداشت: امام حسین (ع) تهدید بزرگ برای اسلام و مسلمانان را وجود یزید بن معاویه دانستند و اولویت را رویارویی با این طاغوت زمان تعیین كردند.
وی خاطرنشان كرد: از جمله اهداف امام حسین (ع) نجات اسلام و امت و فاش كردن حقیقت فاجعه وجود حاكمی بود كه ده ها سال بر مسلمانان حكومت می كرد و ایشان این هدف را با شهادت خودشان محقق كردند.
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود تصریح كرد: ما اكنون در قلب یك جنگ نرم قرار داریم و اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان و عناصر اسكتبار به جایی رسیده است كه با بدیهیات ذهنی انسان ها هم بازی می‌ كنند.
دبیركل حزب الله با ابرازشگفتی از این كه برخی می گویند اگر شخصی به امور منطقه اهتمام ورزد به خود ، ملت و گروهش بدی كرده است، تاكید كرد كه این فریبكاری ها و گمراه سازی ها ارتباطی با عقل ، فطرت و دین انیبای الهی ندارد.
وی با تاكید به این كه ، باید مسئولیت خود را در قبال امت ، منطقه و مقدسات برعهده بگیریم، گفت: امروز خطرناك ترین بیماری ، تكه تكه و تجزیه كردن جوامع است كه نتیجه آن افزایش رنج های ملت ها و وارد شدن خسارت به مقدسات است.
سید حسن نصرالله افزود: فرهنگ استعماری بر تقسیم یك ملت به ملت های مختلف مبتنی است و به همین دلیل دشمنان و استعمارگران از سال های گذشته تاكنون بر جنگ نرم علیه جهان اسلام متمركز شده اند.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: جنگ نرم مراحل مختلفی دارد و مسئولیت عمومی و اوضاع عمومی را در كشورهای اسلامی و عربی هدف گرفته و درصدد است تا احساس مسئولیت را كه روح جامعه است از ما سلب كند.
وی تصریح كرد كه جنگ نرم در عرصه مسئولیت عمومی بر جغرافیا متمركز است و می گوید كه تو لبنانی هستی و نسبت به كشورهای دیگر و یا این كه شیعه هستی و نسبت به امور اهل سنت ، مسیحیان و دروزی ها مسئولیتی نداری.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: هدف ابلیس ها در جنگ نرم، این است كه انسان ها به مسائل ، منافع شخصی ، شهوت ها ، امیال نفسانی و كینه توزی ها سرگرم و از محیط پیرامونی خود و انسان های دیگرغافل شوند.
دبیركل حزب الله تاكید كرد: یك نمونه در لبنان بحران جمع آوری زباله هاست و حتی محل دفن زباله ها را طایفه ای و مذهبی كرده اند.
وی با بیان این كه از مهمترین اركان دین اسلام مسئولیت پذیری مسلمانان در قبال انسان ها است، گفت: فطرت و عقل ، انسان ها را به كمك و نجات دیگران فرامی خوانند نه طایفه و حزب و منطقه.
دبیركل حزب الله افزود: جنگ نرم با توجه به پیشرفت وسائل ارتباطی بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته و فرصت برای هجمه علیه انسان ها را افزایش داده است و به ویژه می خواهند به ملت های جهان عرب و اسلام القاء كنند كه قدرت كسب موفقیت ها و پیروزی ها را ندارند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد: وظیفه ما امروز تلاش برای تحقق كرامت و عزت انسان ها در كشور خود و در هر مكانی است كه می توانیم در آنجا حضور یابیم.
وی تصریح كرد: برخی دارای اموال و قدرت، برخی دارای سلاح و برخی هم دارای علم و رسانه هستند و بر همین اساس تكلیف و مسئولیت پذیری ما رقم می خورد.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان