۶ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۸
کد خبر: 81697854
T T
۰ نفر
اجراي صحيح قانون انتخابات محور كار فرمانداران و بخشداران قرار گيرد

اراك- ايرنا- استاندار استان مركزي گفت: فرمانداران و بخشداران بايد اجراي صحيح قانون را در برگزاري انتخابات سرلوحه كار خود قرار دهند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي استانداري استان مركزي محمود زماني قمي در هفتمين نشست ستاد انتخابات استان كه با حضور دبير ستاد انتخابات كشور در اراك برگزار شد، افزود: فرمانداران و بخشداران بايد به قوانين مربوط به برگزاري انتخابات مسلط باشند تا از بروز هرگونه مشكل جلوگيري شود.

وي ادامه داد: اكثر مطالب و قواعد از انتخابات گذشته تاكنون تغييرات بسياري يافته و در برگزاري هر انتخابات نكات ظريف و خاصي وجود دارد كه بايد توسط برگزار كنندگان آن رعايت شود.

استاندار استان مركزي خاطر نشان كرد: برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري با حساسيت زيادي روبرو است زيرا در هيچ انتخاباتي به اين ميزان همسايگان كشور با آشوب و مشكلات داخلي مواجه نبوده اند.

زماني قمي گفت: امسال انتخابات در حالي انجام مي شود كه دولت با كمبود اعتبار مواجه بوده و فشارهايي بسياري از سوي منتقدان و مخالفان عليه دولت انجام مي شود كه اين شرايط سنگين بايد مديريت شود.

وي با يادآوري عدم استفاده از امكانات دولتي در برگزاري انتخابات خاطر نشان كرد: در دولت قبل از اموال عمومي و بيت المال سوء استفاده هاي زيادي مي شد و اختلاس هايي نيز صورت گرفت و موجب شد اين مهم به يك رويه تبديل و قبح آن شكسته شود كه دولت يازدهم بايد آن را مديريت كند.

استاندار استان مركزي ضمن تشكر از زحمات اعضاي ستاد انتخابات استان خاطر نشان كرد: اميد است كه دولت بتواند با برگزاري انتخاباتي شفاف، سالم و بانشاط نتايج رضايت بخشي را براي ملت ايران به ارمغان آورد.

رييس ستاد انتخابات استان مركزي نيز در اين نشست گفت: ستاد انتخابات اين استان با تشكيل شش كميته و آغاز فعاليت از اوايل ارديبهشت ماه امسال جزو استان هاي پيشرو در اين زمينه بوده است.

شكرالله حسن بيگي با يادآوري برگزاري منظم نشست هاي ستاد انتخابات استان ادامه داد: اخبار اين نشست ها منعكس شده و در خصوص نحوه فعاليت و اقدامات انجام شده از طريق رسانه هاي به مردم اطلاع رساني شده است.

وي ادامه داد: همچنين در اين مدت مسايل و مشكلات در برگزاري انتخابات مورد بررسي قرار گرفته و به دستگاه هاي مربوطه اطلاع رساني شده است.

در اين نشست اعضاي ستاد انتخابات استان مركزي و مسوولان كميته هاي شش گانه ستاد از اقدامات و برنامه هاي كميته ها گزارشي هايي ارايه كردند.

انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري هفتم اسفند امسال برگزار مي شود.ك/1

1955/6012

سرخط اخبار استان‌ها