۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۹
کد خبر: 81633656
T T
۰ نفر
برگزاري ميز گرد بزرگداشت مقام امام خميني(ره) در دوماي روسيه

مسكو - ايرنا - در آستانه بيست و ششمين سالروز ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره) ميزگردي بمنظور بزرگداشت و تجليل از مقام و منزلت بنيانگذار انقلاب اسلامي در دوماي روسيه برگزار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبر روز چهارشنبه بخش ديپلماسي عمومي سفارت ايران در روسيه ، ميزگرد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خميني (ره) را حزب ليبرال دموكرات روسيه برگزار كرد و در آن شماري از نمايندگان پارلمان روسيه و برخي از شخصيتها و متفكرين روسي شركت كردند.

در ابتداي ميزگرد ،ويتالي زولوچوسكي نماينده پارلمان و عضو كميته اتحاديه هاي اجتماعي و سازمانهاي مذهبي روسيه با اداي احترام نسبت به مقام امام خميني (ره) و رهبري ايشان اظهار داشت كه پيشرفتهاي ايران پس از انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف سياسي و اقتصادي مرهون رهنمودها و هدايت هاي مرحوم امام در برهه هاي خطير انقلاب بوده است.

وي امام راحل (ره) را از نبوغ عصر معاصر خواند كه به رغم فشارها و مشكلات به وجود آمده از طرف قدرت هاي بزرگ به سركردگي آمريكا، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند.

گنادي آودييف مسئول امور همكاري هاي بين الملل حزب ليبرال دمكرات روسيه و رايزن شوروي سابق در تهران هم در سخناني خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) رهبري بي نظير بود كه توانست با تكيه بر نيروي الهي و پشتيباني مردم جمهوري اسلامي را بنيان نهد.

وي گفت: ايران امروز كشور مستقلي است و سياست هاي ارائه شده از طرف امام خميني (ره) كه توسط آيت الله خامنه اي رهبري انقلاب ادامه مي يابد را دنبال مي كند كه رمز پيروزي اين كشور است.

خانم لودميلا آوديوا ايرانشناس روس هم از ديگر شركت كنندگان در ميزگرد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خميني (ره) بود كه ضمن اشاره به شخصيت والاي امام راحل(ره) در مقام رهبر سياسي و الگوي معنوي قرن بيستم، به تجليل از ميراث سياسي در بعد سياست خارجي بويژه استقلال و عدم وابستگي به قدرتها پرداخت.

وي همچنين با اشاره به روند رو به رشد روابط ايران و روسيه در سالهاي اخير به بررسي شرايط تحريم ها عليه دو كشور و لزوم همكاريهاي بيشتر دو كشور پرداخت.

مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه نيز طي سخناني با تجليل از شخصيت والاي امام راحل (ره) در زمينه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي،به تشريح ديدگاه ها و نظرات ايشان در خصوص حكومت جمهوري اسلامي، وحدت مسلمانان و تقريب مذاهب اسلامي، مبارزه با امپرياليسم پرداخت.

ولاديمير زاخاروف رييس انستيتو پژوهش هاي سياسي و راهبردي روسيه، هم گفت كه امام خميني (ره) معادلات سياسي قدرت هاي بزرگ را به هم زد و توانست ايران را در رديف كشورهاي تاثيرگذار در سطح بين المللي و منطقه اي قرار دهد.

وي خاطرنشان كرد: ايران امروز قدرتمندترين كشور منطقه است و با اين وجود سياست هاي دوستانه در قبال كشورهاي همسايه دنبال مي كند و تلاش هاي اين كشور از عوامل مهم تامين ثبات و امنيت منطقه اي است.

اروپام*5*391 ** 1095

سرخط اخبار جهان