۳ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۴۹
کد خبر: 81549328
T T
۰ نفر
جمعيت هلال احمر خراسان شمالي به 121 نفر آسيب ديده كمك رساني كرد

بجنورد - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي گفت: اين جمعيت از ابتداي اجراي طرح نوروزي تا روز يكشنبه به 121نفر آسيب ديده در جاده هاي استان كمك رساني كرده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، حسن شكوري اظهار كرد: همچنين در اين مدت 27فقره سانحه رانندگي در جاده هاي استان رخ داد كه 42 مورد خدمات رساني به سانحه ديدگان انجام شده است.

وي گفت: در طول ايام تعطيلات نوروز 21 پايگاه ثابت و سيار در جاده هاي استان فعال است كه در مجموع 650 نفر نجاتگر و نيروهاي جوان داوطلب در اين ايام به كار گرفته شده اند.

وي اظهار كرد: روز گذشته(يكشنبه) با استفاده از يك دستگاه بالگرد يك نفر زخمي كه بر اثر واژگوني خودروي پرايد در مسير بجنورد - شيروان بشدت مصدوم شده بود به بيمارستان منتقل شد.

وي گفت: در اين سانحه يك نفر كشته و دو نفر ديگر نيز زخمي شدند.

در ايام نوروز سال 93، 95 حادثه در خراسان شمالي روي داد كه منجر به امداد رساني اين جمعيت شد.

از اين حوادث 46 فقره تصادف رانندگي، هشت مورد نجات از برف و كولاك و مابقي نيز ساير حوادث بوده است.

در مجموع چهار هزار و 198 نفر در اين حوادث آسيب ديدند.

افزون بر 27 هزار نفر در تعطيلات نوروز 93 به ايستگاه هاي سلامت اين استان مراجعه كردند كه در همين مدت 45 هزار و 953 خودرو از خدمات ايستگاه هاي نوروزي راهنماي مسافر در محورهاي ارتباطي استان بهره مند شدند.

خراسان شمالي بين دو قطب زيارتي مشهدالرضا (ع) و گردشگري شمال كشور قرار دارد و در ايام نوروز پذيراي هزاران مسافر و زاير گذري است.ك/1

6042

سرخط اخبار استان‌ها