۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۵۳
کد خبر: 81547411
T T
۰ نفر
حفظ حرمت ایام فاطمیه در روزهای نخست سال ضروری است

سنندج - ایرنا - مدیركل تبلیغات اسلامی كردستان گفت: با توجه به اینكه نخستین روزهای سال با ایام فاطمیه همراه است باید همه مردم را به حفظ حرمت این روزها تشویق كرد چرا كه هیچ مسلمانی اعتقادات خود به اهل بیت را با هیچ چیز عوض نخواهد كرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تبلیغات اسلامی كردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری شامگاه پنجشنبه در نشست با پرسنل تبلیغات اسلامی كردستان در سنندج اظهار كرد: با تعامل و همكاری كاركنان این مجموعه موفقیت‌هایی كسب شده كه قابل تقدیر است اما با توجه به استعداد استان كردستان و ظرفیت‌هایی كه این استان دارد، امید است بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم و در رسیدن به اهداف تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی شكست و موفقیت‌های هر بخشی در سازمان را شكست و موفقیت همه مجموعه آن سازمان دانست و گفت: باید حوزه‌های مختلف فرهنگی، اداری، پشتیبانی، مذهبی و غیره با تعامل و همكاری یكدیگر بتوانند زمینه پیروزی و موفقیت همدیگر را فراهم كنند و نباید اجازه داد بیگانگی به پیكره این اداره وارد شود.

او رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را مورد تاكید قرار داد و گفت: باید در سال 94 سعی كنیم نقاط قوت را تقویت كنیم و در راستای رفع نقاط ضعف گام برداریم.

وی با اشاره به اینكه در سال جدید علاوه بر خانه تكانی ظاهری باید خانه تكانی باطنی هم داشته باشیم، افزود: دوری از كینه و كدورت و حفظ دوستی و مودت همواره می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.

مدیركل تبلیغات اسلامی كردستان اضافه كرد: سازمان تبلیغات اسلامی حرمت و جایگاه خاص خود را دارد و باید به شخصیت حقیقی و حقوقی در این سازمان احترام گذاشت و حرمت آن را حفظ كنیم.

وی اضافه كرد: باید از خداوند خواست در سال جدید روح و نفس انسان را به سوی سعادت و تقوا هدایت كند و در راه درست ما را ثابت قدم نماید.

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط تبلیغات اسلامی كردستان در سال 93 این فعالیت‌ها را قابل تقدیر خواند.

حجت‌الاسلام علی رستمی اظهار كرد: تشكیل جلسات مختلف در حوزه بانوان، انعقاد تفاهم‌نامه همكاری با دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات قم، برگزاری جلسات طلاب و روحانیون، برگزاری همایش منادیان وحدت، اجلاس منطقه‌ای نماز، برگزاری همایش پرچمداران بصیرت، برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ از جمله اقداماتی بوده است كه در سال 93 توسط حوزه فرهنگی انجام گرفت.

وی برگزاری انتخابات كانون مداحان به‌عنوان یكی از برنامه‌های مهم استان را از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی استان خواند و گفت: باتوجه به فعالیت 600 مداح در كردستان انتخابات كانون مداحان در استان برگزار و اعضای هیئت رئیسه این كانون معرفی شدند.

او برگزاری جشنواره رسالت قلم در حوزه رسانه، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری پنج دوره مسابقات كتاب و كتابخوانی را از دیگر اقدامات این اداره‌كل در سال 93 عنوان كرد.

معان فرهنگی اداره‌كل تبلیغات اسلامی كردستان نیز در این جلسه همچنین از چاپ و تدوین هفت عنوان كتاب در سال 93 خبر داد و گفت: تبلیغات اسلامی كردستان امسال توانست هفت كتاب با عناوین مسافر كربلا، جوان و جوانی از منظر اسلام، 25 درس از زندگی حضرت امام(ره)، حجاب كردی، پدافند غیرعامل، كتاب مجموعه مقالات منادیان وحدت و قمه‌زنی بدعت آشكار را تدوین و به چاپ برساند.

معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی كردستان نیز در این نشست از ارتقای فضای فرهنگی استان توسط این اداره كل در چند سال اخیر خبر داد و گفت: هم‌اكنون فضای فرهنگی تبلیغات اسلامی كردستان 19 هزار و 500 متر مرع است.

هوشنگ اصلانی اظهار كرد: در راستای احداث مجتمع‌های فرهنگی در شهرهای كردستان و مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا فضای فرهنگی استان كردستان افزایش یافته است.

وی افزود: این طرح‌های عمرانی با عنایات سفر مقام معظم رهبری به كردستان در سال 88برنامه‌ریزی و در دستور كار قرار گرفت و امسال خوشبختانه شاهد افزایش فضاهای فرهنگی استان بودیم.

او ضمن تقدیر از همكاری و فعالیت‌های انجام شده توسط تمامی بخش‌های این اداره‌كل در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، آموزشی، خبر و روابط عمومی، دبیرخانه و غیره اعلام كرد: امسال با فعالیت‌ها و تلاش‌های مجموعه همكاران شاهد پیشرفت‌های موثری در بخش‌های مختلف بودیم.

معاون اداری مالی اداره‌كل تبلیغات اسلامی كردستان افزود: امید است بتوانیم در سال جدید با تلاش و مشاركت بیش از پیش همكاران این اداره‌كل شاهد موفقیت‌های بیشتری در عرصه‌های مختلف باشیم.ك/1

1904/7246

سرخط اخبار استان‌ها