۲۰ دی ۱۳۹۳، ۸:۲۰
کد خبر: 81457852
T T
۰ نفر
محسن رضايي: بازگشت به سيره شهدا راه نجات كشور از مشكلات  است

اصفهان – ايرنا – دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بازگشت به سيره شهدا و مديريت دفاع مقدس، راه نجات كشور از مشكلات داخلي و خارجي است.

به گزارش ايرنا، محسن رضايي شامگاه جمعه در مراسم گراميداشت شهيد «احمد كاظمي» و ديگر شهداي عرفه در «مسجد سيد» اصفهان افزود: شهيد احمد كاظمي و ديگر شهداي عرفه از جمله شهيدان شاهمرادي و يزداني شهدايي بزرگ بودند كه خدمات غير قابل شمارش در راه اسلام و انقلاب اسلامي كرده اند.

وي اظهار كرد: بيش از يكصد فرمانده شهيد اصفهان در دفاع مقدس نقشي بزرگ داشتند و فرماندهان و مديران عالي جنگ بودند كه امروز پيدا كردن يكي از آنها در عالم كشف بزرگي است و در بيانات رهبر معظم انقلاب از آن به معجزه انقلاب تعبير شده است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار كرد: رهبر انقلاب در سالهاي اخير تاكيد دارند تا براي مردم بيان شود كه چگونه جواني در سن 18 تا 20 سالگي وارد جنگ شده و بعد از مدت 4- 5 سال به عنوان ژنرالي استراتژيست از جنگ خارج مي شود.

وي با بيان اينكه شهداي جنگ انسان هاي بزرگي بودند، افزود: البته نبايد قديس سازي كرد تا جوان امروز رسيدن به اين مقام را دست نيافتني بداند بلكه بايد به گونه اي اين مساله را مطرح كرد كه جوان هم مي تواند شهيد كاظمي ديگري شود.

رضايي گفت: كار شهدا اين بود كه مسير انبياي الهي را ادامه دادند و رسول خدا (ص) را اسوه خود مي دانستند و در اين مسير تلاش و بر نفس خود غلبه پيدا كردند.

وي با اشاره به گوشه هايي از ويژگي هاي پيامبر اسلام (ص) افزود: ايشان فردي متواضع، متخلق به اخلاق الهي و مودب بودند كه كسي جرات غيبت كردن در برابر ايشان را نداشت و به همين دليل قرآن ايشان را الگوي جهانيان معرفي مي كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين سرمايه معنوي بزرگ در اختيار همه مردم ما است و عرفا و علما به واسطه گام نهادن در اين مسير تبديل به معجزه مي شوند.

وي تصرح كرد: شهداي دفاع مقدس در همين مسير حركت كردند و وقتي پيام امام را شنيدند با اميد به فضل الهي و با دست خالي براي لبيك به جبهه ها شتافتند.

رضايي اظهار كرد: اين شهدا منتظر امكانات نماندند و سلاح خود را از دشمن گرفتند همانطور كه با 180 قبضه توپ غنيمتي توپخانه سپاه راه افتاد و غرش بسياري از اين توپ هايي كه نه خود درست كرده بوديم و نه خريده بوديم از رزمندگان پشتيباني آتش مي كرد.

وي به رشادت شهيد كاظمي در عمليات كربلاي 5 اشاره كرد و افزود: در اين عمليات به 15كيلومتري بصره رسيديم و موجب تحول سياسي بزرگي شد كه زمينه ساز قطعنامه و به رسميت شناخته شدن مرزهاي بين المللي فراهم آمد.

فرمانده اسبق سپاه با بيان اينكه مديريت در جهان به دو صورت سيستم رياستي و درجه اي و سيسم حقوق مادي و پاداشي است، افزود: مديريت فرماندهان ما در دفاع مقدس هيچكدام از اين دو روش نبود بلكه مديريت آنها از نوع نفوذ معنوي بود.

وي اظهار كرد: در اين نوع مديريت فرماندهان اگر جلوتر از ساير رزمندگان نبودند عقب تر از آنها نيز قرار نداشتند و براي فرزندان مردم همانند فرزند خود دلسوزي مي كردند و با آنها انس معنوي داشتند.

رضايي تصريح كرد: در اين نوع مديريت فرماندهان هيچگاه تا اطلاعات خود را كامل نمي كردند و ابتكارات عمل بررسي نمي شد، دست به اقدامي نمي زدند.

وي با انتقاد از گفته برخي افراد كه اداع مي كنند فرماندهان رزمندگان را براي رفتن روي ميدان مين تشويق مي كردند، افزود: اين مساله در دفاع مقدس نبوده و ممكن است در جايي چنين عملي يكبار اتفاق افتاده باشد ولي هميشه در شبهاي قبل عمليات ميدان مين به صورت كامل پاكسازي مي شد.

فرمانده سپاه در سالهاي دفاع مقدس اظهار كرد: فرماندهان جنگ براي طراحي عمليات ها همه مسائل را از شكستن خط تا غافلگيري، دور زدن دشمن و تجهيزات آنها مورد مطالعه و بررسي قرار مي دادند و بسيجيان و رزمندگان نيز اين مسائل را به خوبي مي دانستند و به همين واسطه به فرماندهان خود اعتماد داشتند.

وي مديريت تعاملي را از ديگر روشهاي مديريت دفاع مقدس برشمرد و گفت: در اين سبك مديريت همه تجارب، نقايص و مسائل مختلف بين فرماندهان رد و بدل مي شد و دفاع مقدس را به دانشگاهي بزرگ تبديل كرد.

رضايي اظهار كرد: سبك مديريت دفاع مقدس برگرفته از سيره اهل بيت (ع) و پيامبر بزرگ اسلام (ص) بود و هركجا اجرا شده موفقيت نظام اسلامي را بدنبال داشته است.

وي به بهره گيري از اين الگو در بحث هسته اي اشاره كرد و ادامه داد: موفقيت هاي ما در بحث هسته اي ناشي از اجرا شدن اين الگوست ولي بايد ديد چرا در ساير عرصه هاي كشاورزي، صنعتي و امثال آن اجرايي نمي شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در اين مدل معنويت و كارآمدي با هم توام مي شد به گونه اي كه حتي برخي مخالفان مانند نهضت آزادي از فضاي معنوي دفاع مقدس خجالت مي كشيدند و ابراز نظر نمي كردند.

وي با بيان اينكه امروز تحريم، كاهش قيمت نفت و فتنه داعش و تفرقه انگيزان در جهان اسلام مشكلاتي براي انقلاب اسلامي است، افزود: راه نجات از اين مشكلات بازگشتن به مكتب دفاع مقدس است و اگر از اين روش فاصله بگيريم حتما آسيب خواهيم ديد.

رضايي با اشاره به كاهش قيمت نفت به 50 دلار گفت: پيش از اين يك ميليون بشكه به قيمت 100 دلار فروخته مي شد و امروز حتي اگر تحريم ها برداشته شود ما مي توانيم دو ميليون بشكه به قيمت هر بشكه 50 دلار بفروشيم كه همان مقدار دريافتي خواهيم داشت.

وي گفت: از سوي ديگر در جهان تكفيري هايي بوجود آمده اند كه در كشورهاي اسلامي و غير اسلامي مانند فرانسه، استراليا، و غيره افراد را مي كشند و گويا ماموريت گرفته اند تا آبروي اسلام را در جهان ببرند و مسلمانان را افرادي تروريست نشان دهند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: من نگرانم كه در انتخابات آينده اروپا و آمريكا افراد تند رو راي بياورند و اين كشورها را عليه جهان اسلام بشورانند و زمينه ساز آن همين تكفيري ها هستند.

وي گفت: تكفيري ها هنوز جرات حمله به شهرهاي شيعي را نداشته اند و هر شهري را اشغال كرده اند از اهل سنت بوده است ولي برنامه هايي عليه جهان اسلام تدارك ديده اند و مي گويند اول بايد اثبات كنيم ضد آمريكايي هستيم و بعد به شهرهاي شيعي حمله كنيم.

وي ادامه داد: از سوي ديگر برخي كشورهاي اسلامي به جاي حمايت از ايران به عنوان يك كشور اسلامي خود را رقيب ما مي بينند و همه تلاش خود را براي ضربه زدن به انقلاب و كاهش قيمت نفت به كار گرفته اند تا تحريم ها ادامه يابد و ايران انرژي هسته اي را تحويل دهد.

رضايي تاكيد كرد: براي مقابله با مشكلات خارجي و داخلي نيازمند آزاد سازي انرژي معنوي و ايجاد فضاي معنوي سالهاي دفاع مقدس هستيم و براي اين كار نياز به تحول علمي، فرهنگي و معنوي است تا بتوانيم دوباره روي پاي خود بايستيم.

وي تاكيد كرد: شرط موفقيت در اين مسير كوتاه نيامدن از ارزشهاي انقلاب اسلامي است كه شهدا براي ما به امانت گذاشته اند.

فرمانده سپاه در سالهاي دفاع مقدس با اشاره به پوشيدن لباس نظامي در روز قدس، گفت: هدف من اين بود كه براي ادامه راه انقلاب راهي جز بازگشت به ارزشهاي ابتداي انقلاب نداريم.

وي با بيان اينكه همه ما اهل يك خانه هستيم و بايد مشكلات را با همكاري هم برطرف كنيم، افزود: چرا وقتي دولت اعلام مي كند كه افراد دارا از گرفتن يارانه خود داري كنند برخي عمل نمي كنند.

/7134/ پ/ 607

سرخط اخبار استان‌ها