۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81447170
T T
۰ نفر
بسياري از مشكلات جامعه ريشه در ضعف اعتقادي دارند

اردبيل - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: بسياري از مشكلات جامعه ريشه در ضعف اعتقادي دارد و براي حل چنين مشكلاتي بايد فرهنگ ديني را در جامعه ترويج دهيم.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي آموزش و پرورش اردبيل ، آيت الله سيدحسن عاملي در همايش اعضاي ستاد اجرايي حجاب و عفاف و گفتمان هاي ديني آموزش و پرورش استان افزود: افكار و انديشه هاي غلط در لباس حق و با جلوه اي زيبا وارد كانون خانواده مي شوند.

وي غيرت و حيا را به پايگاه هاي صيانت در جامعه دانست و گفت: كشور ما در بحث عفاف و حجاب و غيرت و حيا حرف هاي بسياري براي گفتن دارد.

وي اظهار كرد: آموزش و پرورش مي تواند نقش بسزايي در ايجاد يك جامعه سالم ايفا كند.

وي با بيان اين كه آموزش و پرورش بايد به نسل حاضر توجه خاصي داشته باشد توصيه كرد كلاس هاي درسي بايد رصد شوند تا افكار آلوده به دانش آموزان القا نشود.

آيت الله عاملي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تربيت دانش آموزان آرماني افزود: براي احياي مفاهيم و ارزش ها در جامعه تنها گفتن و نوشتن كارساز نيست و بايد از روش هاي مختلف آموزشي بهره جست.

امام جمعه اردبيل اظهار كرد: تربيت نيروي انساني كارآمد جزو اولويت هاي يك جامعه پوياست و توجه به اين حوزه موجب پيشرفت خواهد شد.

وي افزود: توانمند سازي نيروي انساني بايد بر اساس نظام تربيتي قرآن كريم صورت پذيرد و فقط از اين طريق است كه مي توان جامعه اي آرماني با نسلي جوان كه توحيد و معاد را سرلوحه زندگي خود كرده اند ، داشت.

مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل نيز در اين نشست با اشاره به تشكيل ستاد اجرايي عفاف و حجاب و گفتمان هاي ديني و نيز تهاجم فرهنگي در 19 ناحيه و منطقه آموزش و پرورش استان برگزاري گفتمان ها و نشست هاي تخصصي براي تقويت بنيه اعتقادي دانش آموزان و پاسخگويي به شبهات نوجوانان و جوانان و ترويج فرهنگ عفاف و ججاب را از فعاليت هاي اين ستاد برشمرد.

صابر سپهري با اشاره به موضوعات مختلف اين نشست ها از جمله جوان و نماز ، آسيب هاي اجتماعي ، ولايت و ولايت پذيري نسل جوان گفت: در استان يك هزار و 177

گفتمان ديني برگزار شده است.

وي از اهداف برگزاري دوره تهاجم فرهنگي و شيوه هاي مقابله با آن را شناخت فراگيران با اركان فرهنگي ، مقاومت فرهنگي و آشنايي با اصول ابزار تهاجم فرهنگي در برخورد با مسائل دانش آموزي اشاره كرد و اظهار كرد: مخاطبين اين دوره مديران و مربيان و معاونين پرورشي بودند كه از محضر اساتيد حوزه و دانشگاه بهره گرفتند.

594/530

سرخط اخبار استان‌ها