۷ دی ۱۳۹۳، ۲۲:۱۸
کد خبر: 81441805
T T
۰ نفر
استاندار مازندران : فرهنگ وقف به فرهنگ عمومي جامعه تبديل شود

ساري - ايرنا - استاندار مازندران خواستار تبديل فرهنگ وقف به فرهنگ عمومي جامعه شد.

' ربيع فلاح جلودار' روز يكشنبه در ديدار مديران اوقاف و امور خيريه مازندران كه به مناسبت هفته وقف صورت گرفت با اشاره به اينكه خدمت در نهاد مقدس وقف ، اقدامي حسنه و نيكو و ارزشمند است، اظهارداشت: از ظرفيت وقف براي ايجاد زيرساختهاي جامعه مي توان استفاده نمود

مقام عالي دولت در استان امامزادگان و نوادگان پيامبر اعظم را در استان مازندران مايه بركت و نعمت خواند و گفت : وقف يكي از جلوه هاي زيباي گذشت و ايثار است و از وقف مي توان در زمينه توسعه فعاليتهاي دانش بنيان هم استفاده نمود.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه اوقاف استان بايد نسبت به تعيين تكليف موقوفات فاقد سند اقدام كند، تصريح كرد: بسياري از موقوفات استان در عرصه هاي طبيعي و جنگلي بوده كه بايد شناسايي و احيا شود.

فلاح با بيان اينكه ستاد ساماندهي موقوفات در شهرستان ها و استان تشكيل شود، افزود: اميدواريم در يك پروسه زماني چندساله بتوانيم نسبت به شناسايي موقوفات پنهان و ناشناخته استان اقدام نمائيم.

وي بر همكاري بيشتر دستگاه قضايي با اوقاف استان براي تعيين تكليف اجارات موقوفات مازندران تاكيد كرد و گفت: انجام فعاليت‌هاي وقفي، صالحات و باقياتي براي انسان‌ها است.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه وقف داراي جهت‌گيري هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است، افزود: تقريبا همه فعاليت هاي اوقاف فرهنگي و ارزشي بوده و بايد متناسب با نيازهاي جامعه، جهت گيري در اين زمينه براي توسعه استان محقق شود.

فلاح با بيان اينكه در سال اقتصاد و فرهنگ بايد نسبت به شناسايي آسيب هاي اجتماعي از طريق درآمد موقوفات اقدام كرد، گفت: با امكانات وقفي مي توانيم براي اجراي برنامه هاي فرهنگي در جامعه گام برداشت.

وي با تاكيد بر تكريم واقفان و خادمان بقاع متبركه، افزود: با تكريم اين افراد مي توانيم به صورت خوشه‌اي، زمينه توسعه و ترويج وقف را فراهم نمائيم .

استاندار مازندران با اشاره به اينكه ارتباط با خيران و واقفان بايد بيشتر شود، گفت: نهاد اوقاف و امور خيريه تلاش كند تا زمينه تحقق نيات واقفان فراهم شود.

استاندار مازندران افزود: بسياري از مشكلات اقتصادي استان با استفاده از فرهنگ وقف حل خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به حضور 280 هزار دانشجوي در حال تحصيل در دانشگاههاي مازندران خواستار بهره گيري از ظرفيت حوزه ها و دانشگاه ها براي ترويج فرهنگ وقف شد و گفت : هر كاري كه در جهت رفع مشكلات مردم باشد از بخش هاي توسعه است و وقف هم در اين زمينه راهگشاست.

وي از تلاش مسئولين اوقاف مازندران براي برگزاري هرچه باشكوه هفته وقف در مازندران تقدير و تشكر نمود و خواستار تداوم اينگونه فعاليتها براي گسترش فرهنگ وقف در جامعه و تبديل آن به فرهنگ عمومي شد.

در اين نشست حجت الاسلام ' ستار عليزاده ' مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران گزارش كاملي از اقدامات و برنامه هاي اداره كل اوقاف و امور خيريه مازندران در سال گذشته و در هفته وقف ارائه نمود.ك/2

608

سرخط اخبار استان‌ها