۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۷:۴۴
کد خبر: 81349275
T T
۰ نفر
هشت میلیارد ریال به اجرای بسته خدمات دندانپزشكی در زنجان تخصیص یافت

زنجان - ایرنا - مدیر كل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بالغ بر هشت میلیارد ریال به اجرای بسته خدمات دندانپزشكی افراد زیر 14 سال به مدت شش ماه در این استان تخصیص یافت.

مجید صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه بسته خدمات دندانپزشكی افراد زیر 14 سال در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت اجرا می شود، افزود: اجرای تدریجی این بسته می تواند معضلات و مشكلات بهداشتی درمانی در بخش های مختلف را به حداقل برساند.

وی یادآورشد: بسته ارائه شده شامل ویزیت رایگان، آموزش، جرم گیری، فلوراید تراپی، پیشگیری و پركردن رایگان شیارهایی كه در اثر كمبود فلوراید در دندان ایجاد شده در بین گروه های هدف است.

صادقی افزود: این بسته خدمات دندانپزشكی ویژه سنین پنج تا 14 سال و زنان باردار در سطح روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.

وی مشكلات حوزه بهداشت دهان و دندان را به ویژه در افراد زیر 14 سال بسیار مهم و اساسی عنوان و اظهار كرد: این مهم بنا به دلایل مختلفی به خصوص عدم آموزش های لازم معضلاتی را ایجاد كرده است.

مدیر كل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: تعداد مراكز بهداشتی و درمانی واجد شرایط و چگونگی اجرای این بسته از طرح تحول نظام سلامت از موضوعاتی است كه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی استان بررسی و رفع آن را بر عهده گرفته است.

وی اظهار كرد: این اداره كل نیز پایش های لازم را نسبت به اجرای مطلوب و بهینه این طرح در مراكز بهداشتی و درمانی استان زنجان را انجام خواهد داد.

صادقی خاطرنشان كرد: اجرای بسته های خدمات دندانپزشكی به ویژه در شهرهای مناطق محروم می تواند بسیاری از مشكلات این حوزه را به میزان قابل توجهی كاهش دهد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت طی روزهای گذشته از آغاز ارایه بسته خدمات دندانپزشكی برای افراد زیر 14 سال در سراسر كشور خبر داد.

596/7320

سرخط اخبار استان‌ها