وزارت ارشاد از طرح پژوهشگران حوزه مدولباس حمايت مي كند

تهران- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت كه اين وزارتخانه از طرح‌هاي پژوهشگران، ايده پردازان و طراحان در زمينه مد و لباس و پوشش هاي اسلامي حمايت مي كند.

'سیدمحمد حسینی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به برگزاری جشنواره جدید ملی مد و لباس در مجموعه جشنواره های فجر امسال اشاره و افزود:چنانچه دستگاههای غیر دولتی و موسسات خصوصی هم طرح‌های مناسبی را در زمینه طراحی مد و لباس و پوشش اسلامی به بنیادملی مد و لباس ارایه كنند قطعا مورد حمایت جدی این وزارتخانه قرار می‌گیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور تشكیل این بنیاد را در ایجاد بانك اطلاعاتی مربوط به طرح‌‌های مد و لباس موثر دانست و ادامه داد: با این اقدام نه تنها در داخل كشور شاهد برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس در سطح ملی خواهیم بود بلكه قادریم در نمایشگاه‌های خارجی هم لباس‌های ایرانی و اسلامی را متناسب با نیاز روز مخاطبان ارایه كنیم.

حسینی با بیان اینكه تشكیل بنیاد ملی مد و لباس مقدمه‌ای برای گسترش فعالیت‌های كارگروه مد و لباس است یادآورشد: این بنیاد به صورت یك موسسه غیرانتفاعی به عنوان بازوی كارگروه مد و لباس مركز خوبی برای طراحان و كسانی بوده كه ایده‌های خوبی در زمینه مد و لباس اسلامی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد كه لازم بوده وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد زیرا صنعت پوشاك زیر نظر این وزراتخانه فعالیت می‌كند.

به گفته حسینی، دستگاههایی كه لباس‌های متحدالشكل دارند باید با این بنیاد ارتباط برقرار كرده و همه سازمانها نیز به سمتی حركت كنند كه از لباس‌های یكسان برای كارمندان خود استفاده كنند.

به عقیده حسینی،این مساله علاوه بر ترویج فرهنگ پوشش اسلامی سبب ایجاد نظم در سیستم این سازمانها خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برپایی نمایشگاهها ی مختلف با موضوع مد و لیاس اشاره و تاكید كرد: در حوزه مد و لباس هرگز به دنبال كار تجاری نیستیم بلكه بر نهادینه شدن كار فرهنگی در این حوزه همواره تاكید داشته و داریم.

حسینی لباس را یك نماد فرهنگی دانست و توضیح داد: لباس تنها برای پوشاندن بدن و حفاظت تن در مقابل سرما نیست بلكه امروزه به عنوان تشخص و تجدد انسانها مطرح است.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور از استقبال مناسب طراحان، پژوهشگران ایده پردازان و توزیع كنندگان پوشاك در كشور برای حضور در جشنواره ملی مد و لباس خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه آثار و بركات این جشنواره در جامعه نمود عملی یابد.

فراهنگ(4) ** 1355 **

سرخط اخبار فرهنگ