۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85481912
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85481912
پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود
زنده یاد دکتر افشین یداللهی

تهران- ایرنا- ترانه‌سرا و دبیر اجرایی جایزه افشین یداللهی گفت: در تلاش هستیم که امسال پنجمین دوره این جایزه را برگزار کنیم و در این دوره‌ مانند دوره‌های گذشته، ترانه‌سرایان نونفس باهم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، مهدی ایوبی درباره چگونگی شکل‌گیری خانه ترانه و فعالیت‌های این خانه اظهارداشت: خانه ترانه از سال ۱۳۸۰ با مدیریت دکتر افشین یداللهی، شاعران و ترانه‌سرایانی همچون عباس سجادی، نیلوفر لاری‌پور و یغما گلرویی تشکیل شد و در همه این سال‌ها حتی زمان فوت دکتر یداللهی، هر پنجشنبه به گردهمایی ترانه‌سراها و خواندن ترانه‌ها اختصاص داشت.

وی گفت: بعد از مدتی که از جلسات گذشت شکاف‌هایی بین دست‌اندرکاران و تیم مدیریتی اتفاق افتاد و دکتر یداللهی از سال ۱۳۸۵ تا لحظه فوتش این بار را تنهایی به دوش کشید و نگذاشت خانه ترانه تعطیل شود. تمام ترانه‌سراهای صاحب سبکی که در حوزه ادبیات آهنگین ما موثر بودند، از خانه ترانه معرفی شدند.

ایوبی افزود: در تمام مدتی که خانه ترانه را دکتر یداللهی به تنهایی مدیریت می‌کرد دوستانی مانند خود بنده، حسن علیشیری، صابر قدیمی، امیرحسین مصاح، علی ایلیا، حمیدرضا صمدی، امیر توده‌فلاح و عمران میری در کنارشان بودیم و کمک می‌کردیم روند برگزاری جلسات برای وی ساده‌تر شود و متاسفانه با فوت دکتر ما باقی ماندیم و جلسه‌ای که باید حتماً ادامه پیدا می‌کرد. به همین دلیل با روزبه بمانی صحبت کردیم و او از سال ۱۳۹۵ تا چند ماه پیش این مسئولیت را پذیرفت که دوره بسیار موفقی بود.

این ترانه‌سرا بیان کرد: چهار دوره جایزه افشین یداللهی برگزار شد که دبیر جایزه روزبه بمانی بود و بنده هم دبیر اجرایی این جشن‌ها بودم. این دوره‌ها در شأن ادبیات بودند و بعید می‌دانم در این حوزه چنین جلساتی برگزار شده باشد و یا در آینده برگزار بشود.

پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود
مهدی ایوبی ترانه‌سرا و دبیر اجرایی جایزه افشین یداللهی

وی اظهارداشت: پس از استعفای آقای بمانی به دلیل مشغله‌ها و اجرای کنسرت‌هایشان، هیات اجرایی که سال‌ها در کنار دکتر بودند تصمیم گرفتند جلسات خانه ترانه را به صورت گروهی برگزار کنند و من هم یکی از این اعضا هستم که در فرهنگسرای ابن سینا، مکانی که خانه ترانه برای نخستین بار در آنجا برگزار شد در خدمت ترانه‌سرایان هستیم که امروز دوازده جلسه بعد از آقای بمانی میزبان هنرمندان و هنردوستان بوده‌ایم.

ایوبی گفت: در تلاش هستیم که امسال پنجمین دوره جایزه افشین یداللهی را برگزار کنیم که در صورت فراهم شدن شرایط، جزییات از طریق رسانه‌های معتبر به اطلاع مخاطبان و علاقه‌مندان می‌رسد. در دوره‌ تازه مانند دوره‌های گذشته، ترانه‌سرایان نونفس باهم به رقابت می‌پردازند و در زمینه‌ ترانه‌های اجراشده هم سعی می‌کنیم بستری فراهم کنیم تا شرایط داوری‌شان فراهم باشد.

افشین یداللهی از شاعران و ترانه‌سرایان صاحب‌نام ۲۱ دی ماه ۱۳۴۷ در اصفهان متولد شد. وی پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان مطرح بود. او ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۵ در یک تصادف جاده‌ای جان خود را از دست داد.

یداللهی در طول عمر خود توانست در عرصه ادبیات و شعر پنج اثر به یادماندنی به نام‌های امشب کنار غزل‌های من بخواب، روزشمار یک عشق، جنون منطقی، حرف‌هایی که باید می‌گفتم و... تو باید می‌شنیدی و مشتری میکده‌ای بسته را به یادگار بگذارد؛ او ترانه‌سرای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی ماندگار از جمله شب آفتابی، مسافری از هند، خوش‌رکاب، فقط به خاطر تو، کمکم کن، غریبانه، شب دهم، خط‌شکن، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه، تبریز در مه و معمای شاه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha