اُپرای «یهودا و شیدا» در نیاوران به روی صحنه می‌رود

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85480945
اُپرای «یهودا و شیدا» در نیاوران به روی صحنه می‌رود

تهران- ایرنا- اُپرای «یهودا و شیدا» جدیدترین اثر نمایشی پرواز همای خواننده ایرانی از ۲۰ خرداد در کاخ نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایرنا، پرواز همای پس از اجرای اُپراهای «حلاج» و «موسی و شبان»، پس از پنچ سال تلاش و تحقیق، جدیدترین اثر خود با عنوان اُپرای «یهودا و شیدا» را به مخاطبانش تقدیم خواهد کرد.

اُپرای «یهودا و شیدا» داستان عاشقانه‌ یهودای آوازخوان و شیدا (دختر شاه طهماسب) است که قربانی خشم و قدرت طلبی قزلباش‌ها می‌شود و بهانه‌ای برای سرنوشت غم‌انگیز خنیاگرام موسیقی و تبعید شاعران ایران به سرزمین گورکانیان در قرن نهم..

همای درباره اُپرای «یهودا و شیدا» بیان کرد: جزییات داستانی زیادی برای این اُپرا در نظر گرفته‌ایم که زمان زیادی برای آن صرف شده است. مفاهیم و موضوعات در قالب موسیقی، نمایش، ویدئو وال و روایتِ راوی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. تمرین زیادی برای این اثر انجام شده و در تلاش هستیم بهترین اجراها را در خرداد ماه برای مخاطبان روی صحنه ببریم.

این اثر نمایشی از ۲۰ خردادماه در محوطه باز کاخ نیاوران روی صحنه می‌رود. لیست بازیگران، جزییات بلیت فروشی این اُپرا و... در روزهای آینده در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

پرواز همای به همراه گروه «مستان نو» ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه امسال سانس‌های ۱۹:۳۰ و ۲۲:۳۰ در سالن اکومال کرج به روی صحنه می‌رود.

سعید جعفرزاده احمدسرگورابی با نام هنری پرواز همای متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است. او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه «مستان نو» که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده است.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا (Disney Hall)، کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های همای است.

اجرای موزیکال داستان‌های مثنوی و آثار شعرای بزرگ کشور همچون اپراهای «موسی و شبان»، «مرغ سحر» و «عقل و عشق و آدمی» از کارهای نو و بدیع این هنرمند است. «در شب گیسوان تو» و «سرزمین بیکران» از آلبوم‌های موسیقی پرواز همای است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha