۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۲۲:۰۲
کد خبر: 80417101
T T
۰ نفر
اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس از بازراچه مرزي پيشين بازديد كردند

سرباز، زاهدان- رييس و اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از بازارچه مرزي پيشين شهرستان سرباز در جنوب استان سيستان و بلوچستان ديدن كردند.

به گزارش ایرنا، 'ارسلان فتحی پور' عصر روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر اعضای كمیسیون اقتصاد مجلس به پیشین را بررسی مشكلات بازارچه مرزی این بخش ذكر كرد و گفت: با توجه به اینكه گمرگ پیشین دارای كد بوده باید پنجره واحد آن تشكیل و اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

وی بر مبادلات قانونمند تجاری با كشور پاكستان تاكید كرد و افزود: فاصله 700 كیلومتری گمرك پیشین تا كراچی بزرگترین بندر تجاری كشور پاكستان زمینه بسیار مناسبی برای صادرات كالا از ایران به خارج از كشور فراهم كرده كه باید از حداكثر ظرفیت آن استفاده كرد.

رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات مثبت فعالیت گمرك پیشین اظهار داشت: با تكمیل عملیات ساخت پایانه حمل بار و مسافر در مرز پیشین و جاده دسترسی آن كه در حال اجراست رونق صادرات و واردات را شاهد خواهیم بود كه علاوه بر ایجاد اشتغال و كمك به معیشت مردم شاخص امنیتی منطقه را نیز ارتقا خواهد داد.

وی به نشست های مشترك این كمیسیون با هیات دولت در خصوص رفع مشكلات بازارچه های مرزی اشاره كرد وگفت: عمده تاكیدات و برنامه ریزی های این نشست ها فعال كردن بازارچه های مرزی به منظور پویا نمودن اقتصاد كشور و همچنین كمك به معیشت مردم مرز نشین و فراهم كردن زمینه كسب درآمد پایدار برای آنان است.

نماینده مردم كلیبر در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: به منظور تحقق اهداف این سفر و تسریع و تسهیل در مبادلات قانونمند مرزی و تكمیل پایانه مرزی، گمرك و بازارچه پیشین و بهره مندی ساكنان این منطقه از مزایای آن كمیسیون اقتصادی مجلس اعتبارات لازم را پیش بینی و اختصاص خواهد داد.

فتحی پور با اشاره به تاكیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تعامل بین قوا و فراهم كردن فضای مورد نظر برای آسایش و آرامش مردم اظهار داشت: سعی و تلاش قوای سه گانه كشور بر این اصل استوار است تا در سایه منویات معظم له در جهت رشد و ترقی و توسعه پایدار كشور در ابعاد مختلف و خصوصا بعد اقتصادی حركت كنند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های اعضای این كمیسیون در سفر به استان سیستان و بلوچستان بیان كرد: بازدید از منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و بررسی راههای توسعه آن و همچنین بررسی توسعه فرودگاه این بندر تجاری از دیگر برنامه ها و اهداف این سفر است.

به گزارش ایرنا، اعضای كمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از كشتارگاه صنعتی شهر مرزی پیشین كه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در دست ساخت است بازدید و از نزدیك با مشكلات آن آشنا شدند.

پیشین در فاصله 50 كیلومتری شهر راسك مركز شهرستان سرباز و در همسایگی كشور پاكستان قرار دارد.

شهرستان سرباز در 500 كیلومتری جنوب زاهدان واقع شده است. ك/3

7313 / 653

سرخط اخبار استان‌ها