۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83323601
T T
۰ نفر
معاون استاندار: 6واحد توليدي تعطيل شده در لرستان احيا شد

خرم آباد -ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري لرستان گفت: علاوه بر 37 واحد توليدي احيا شده در سال گذشته، اكنون نيز 6 واحد توليدي ديگر نيز در استان احيا شده است.

به گزارش ايرنا، گودرز اميري روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد درسالن جلسات معاونت امور اقتصادي استانداري افزود: مجوز بهره برداري از شهرك پتروشمي استان صادر شده كه در اين راستا همكاري شركت شهرك هاي صنعتي و تعامل بانك هاي استان نقش قابل توجهي در اين امر داشت.
اميري با بيان اينكه اكنون پتروشيمي استان در حال فعاليت است و چند طرح نيز در دست اجرا است ادامه داد: 400 نيروي در راستاي ساخت و ساز اين طرح ها مشغول به كار هستند كه با بهره برداري اين طرح ها حدود 500 نفر اشتغال مستقيم و دائم در سطح استان ايجاد مي شود.
اميري اظهار داشت: كارخانه پرس از واحدهاي تعطيل استان بود كه به بخش خصوصي واگذار شد و اكنون در حال پيگيري بهره برداري است كه در راستاي توسعه و اشتغال استان نقش موثري دارد.
وي با اشاره به اينكه كارخانه يخچالسازي از واحدهاي تعطيل استان بود ادامه داد:با حمايت ستاد اجرايي فرمان امام اين واحد توليدي تا 20 روز آينده اولين سري توليد را وارد بازار مي كند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري لرستان به احياء شركت صدر فولاد اشاره كرد و گفت: اين واحد توليدي در مرحله نقل و انتقالات است و با حضور سرمايه گذار جديد به زودي وارد چرخه توليد استان مي شود.
وي افزود: كارخانه الكل فجر به سرماهي گذار جديد واگذار شده و مشكل بانكي آن برطرف و به سرمايه گذار داراي اهليت واگذار شده و بدهي بانك ها در حال تصفيه است.
وي با تاكيد بر عزم اراده حمايت از توليد و سرمايه گذاري در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: سرمايه گذاران بايد پاي كار باشند و صرفه عملي براي شروع كار داشته باشند.
اميري گفت: بانك ها در راستاي احيا و رونق واحدهاي توليدي استان تعامل بسيار خوبي دارند و تاكنون سرمايه گذاري را به دلايل غير منطقي پاسخ رد نداده اند.
وي افزود: همه بانك هاي استان آمادگي تعامل و همكاري با سرمايه گذاران براي تصفيه حساب و بخشش جريمه بانك ها را با اخذ مصوبه كشوري دارند و اصل وام ها و سود را وصول مي كنند.
اميري اظهار داشت: اگر فردي نيز آمادگي پرداخت بدهي ندارند هيچگونه موردي مبني بر فرافكني در راستاي عدم همكاري بانك ها نبايد ايجاد شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري لرستان بر لزوم حمايت از توليدگنندگان استان تاكيد كرد و گفت: با رعايت ماده 19 قانون كسب و كار اولويت خريد در شرايط برابر با توليدكنندگان استان است.
7274/6060

سرخط اخبار استان‌ها