۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83323600
T T
۰ نفر
هزار و 414 طرح روستايي اردبيل نيازمند تسهيلات اشتغال پايدار هستند

اردبيل - ايرنا - مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان اردبيل گفت: هزار و 414 طرح اشتغال پايدار روستايي در اين استان نيازمند تسهيلات است و ضروري است بانك هاي عامل در پرداخت تسهيلات تسريع كنند.

به گزارش ايرنا ، قاسم رحيمي روز چهارشنبه در جلسه كارگروه اشتغال اردبيل افزود: براي اين تعداد طرح روستايي استان لازم است 2هزار و 850 ميليار ريال تسهيلات پرداخت شود و علاوه بر اين 230 طرح ديگر هم به لحاظ افزايش قيمت ها نياز به تسهيلات متمم دارند.
وي اظهار داشت: در كميته فني اشتغال پايدار روستايي استان چهار هزار و 338طرح بررسي شده كه 2 هزار و 600 مورد آن واجد شرايط براي اجرا شناخته شده است.
رحيمي بيان كرد: امسال سهم اين استان از تسهيلات اشتغال روستايي چهار هزار و 660 ميليارد ريال است كه از سوي بانك هاي عامل قابل پرداخت است.
مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان اردبيل ادامه داد: از اين مبلغ سه هزار و 770 ميليارد ريال مربوط به حوزه اشتغال پايدار روستايي و 880 ميليارد ريال هم مربوط به حوزه نهادهاي حمايتي است.
وي اظهار داشت: از اين مقدار تاكنون سه هزار و 310 ميليارد ريال تخصيص يافته كه هزار و 620 ميليارد ريال مربوط به اشتغال روستايي و 680 ميليارد ريال مربوط به نهادهاي حمايتي است.
مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان اردبيل بيان كرد: سهم بانك كشاورزي از اين مبلغ 2 هزار و 260 ميليارد ريال ،بانك توسعه تعاون 860 ميليارد ريال و صندوق كارآفريني اميد 740 ميليارد ريال است.
رحيمي گفت: تاكنون هزار و 450 ميليار ريال تسهيلات اشتغال روستايي در استان پرداخت شده كه هزار ميليارد ريال در بخش كشاورزي ، 250 ميليارد ريال در حوزه صنعت و 160 ميليارد ريال در حوزه ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي و بقيه هم در ساير دستگاه هاي اجرايي پرداخت شده است.
وي افزود: بالاترين جذب تسهيلات اشتغال پايدار روستايي به ترتيب مربوط به شهرستان هاي پارس آباد ، مشگين شهر ، اردبيل و بيله سوار و كمترين آن مربوط به شهرستان سرعين است.
مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان اردبيل درباره تسهيلات پرداختي از سوي نهاد هاي حمايتي افزود: 260 ميليارد ريال به معرفي شدگان كميته امداد ، 700 ميليارد ريال به معرفي شدگان بهزيستي و 200 ميليارد ريال تسهيلات به معرفي شدگان بنياد شهيد پرداخت شده است.
رحيمي بيان كرد: از محل اشتغال فراگير سال 96 هم هزار و 200 ميليارد ريال و در مشاغل خانگي هم بيش از 100 ميليارد ريال به متقاضيان پرداخت شده است.
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها