۱ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۲۲
کد خبر: 83323230
T T
۰ نفر
بايد اقداماتي انجام شود تا تعداد ورودي به زندان ها كاهش يابد

اصفهان- ايرنا- استاندار اصفهان تاكيد كرد : بايد اقداماتي انجام شود تا از تعداد ورودي ها به زندان كاسته شود از اين رو بايد با اقدامات مختلف ماهيگيري را به زندانيان ياد بدهيم.

به گزارش ايرنا، عباس رضايي شامگاه روز سه شنبه در ويژه برنامه يك شهر ضيافت در شبكه اصفهان افزود : اين برنامه ها با نشاط بيش از گذشته ادامه داشته باشد چرا كه آزادي يك زنداني آزادي ما از زندان نفس و زندان وابستگي هاست.
در اين برنامه با حضور استاندار و‌ ديگر مسئولان اصفهان مبلغي بالغ بر 2 ميليارد و 750 ميليون ريال براي آزادي يك زنداني با محكوميت مالي پرداخت و اين زنداني آزاد شد.
شبكه اصفهان از اول ماه مبارك رمضان ويژه برنامه يك شهر ضيافت را با هدف ترويج فرهنگ مددرساني، توسعه خير محوري و گذشت در جامعه اسلامي اصفهان تهيه و پخش مي كند.
ويژه برنامه يك شهر ضيافت به صورت زنده با حمايت اداره كل زندانها و همكاري عموم مردم نوع دوست اصفهان به آزادي زندانيان جرائم غير عمد و كمك به خانواده زندانيان نيازمند مي پردازد.
استاندار اصفهان ادامه داد : تعدادي از جوانان كه هريك مي توانند توليد كننده و فرد مفيدي براي جامعه باشند در زندان به لحاظ مالي محبوس هستند.
رضايي بيان كرد: هماهنگي، همدلي و نوع دوستي مردم و ‌خيريه ها در جامعه به مرحله نهايي خود رسيده است چرا كه مي توانند نشاط را به خانواده هاي زندانيان بازگردانند.
وي تصريح كرد: اگر وابستگي ها را از ميز، قدرت، ثروت و تملك ها رها كرده و به سوي اهداف و حركت هاي خيرخواهانه پيش برويم لذت معنوي را شاهد خواهيم بود.
به گزارش ايرنا، در اين برنامه تعدادي از كارگران شركت سهامي ذوب آهن حضور داشتند كه يك ميليارد ريال براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد توسط اين شركت پرداخت شد، همچنين خيريه مشكات حدود 155 ميليون تومان براي آزادي 21 زنداني پرداخت كرد.
در زمان حاضر بيش از يكهزار و 500 نفر زنداني جرائم غير عمد در زندان ‌هاي استان اصفهان وجود دارد و براي آزادي آنها به 150 ميليارد تومان نياز است.
بيش از 14 هزار مددجو در زندان هاي استان اصفهان نگهداري مي شوند كه حدود 10 هزار نفر از آنها در مركز استان و مابقي در اندرزگاه هاي شهرستان هاي استان نگهداري مي شوند.
چهار درصد زندانيان استان اصفهان را زنان و 96درصد آنها را مردان تشكيل مي‎دهند.
استان اصفهان داراي 11 مجموعه اردوگاه، كانون اصلاح و تربيت و كادر نگهداري زندانيان است.
9913/6026/

سرخط اخبار استان‌ها