۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۱۰
کد خبر: 83323200
T T
۰ نفر
شاناهان به جزئیات ادعای موثق خود درباره ایران اشاره نكرد

نیویورك- ایرنا- سرپرست وزارت دفاع آمریكا كه برای ارائه گزارش درباره ایران به كنگره رفته بود با تكرار ادعای خود علیه ایران، به جزئیات آنچه كه گزارش های موثق از تهدیدهای ایران نسبت به نیروها و منافع آمریكا نامید، اشاره نكرد.

پاتریك شاناهان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت دفاع اقداماتی را از سوم ماه مه كه گزارش های موثقی از تهدیدهای ایران نسبت به آمریكا و منافع آن در منطقه خاورمیانه دریافت كرد، داشته است.
وی ادامه داد: ما گزارش موثق در مورد تهدید برای نیروها و منافع آمریكایی داشتیم. ما با تغییر موضع خود، جلوی حملات و اشتباه محاسباتی ایران را گرفتیم. این اقدام برای بازدارندگی و نه جنگ بود. ما به دنبال جنگ نیستیم.
مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا هم به خبرنگاران گفت در نشستی كه با اعضای كنگره داشته اند، اهداف كارزار خود را برای به عقب راندن آنچه كه او 40 سال اقدامات بدخواهانه ایران نامید، تشریح كرده است.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا برای كاهش دادن اشتباه محاسباتی، حاضر به گفت‌وگوی مستقیم با ایران هستید، گفت: به اندازه كافی راه‌هایی برای انتقال پیام داریم.
نشست وزیران ترامپ به همراه ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترك ارتش آمریكا و جینا هاسپل رئیس سازمان سیا، به صورت غیر علنی برگزار شد.
این نشست به درخواست اعضای كنگره به دلیل نگرانی های جدی كه از سیاست های جنگ طلبانه مقامات كاخ سفید داشتند، برگزار شد تا اطلاعاتی كه مورد ادعای كاخ سفید است را بشنوند در حالی كه 'آدام اسمیت' عضو دموكرات مجلس نمایندگان آمریكا در پایان این نشست به خبرنگاران گفت پمپئو به مدت 10 دقیقه تمام آن چیزی را كه تا كنون مطرح بوده و همه می دانستیم را قرائت كرد و موضوعی جدیدی ارائه نداد.
وی از نحوه پاسخگویی پمپئو به سوالاتی كه نمایندگان كنگره پرسیده بودند هم انتقاد كرد و گفت تنها با اما و اگر و شاید پاسخ داده است.
دیك دوربین سناتور دموكرات هم پس از این نشست، به كاخ سفید هشدار داد كه اگر فكر می كنید می توانید بدون مقاومت كنگره وارد جنگ دیگری در خاورمیانه شوید، در اشتباهید.
پیش از این هم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریكا تصریح كرده بود كه مشاوران رئیس جمهوری بدانند كه هیچ اختیاری برای ورود به جنگ ندارند.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان