۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 83321319
T T
۰ نفر
خانواده ها نقش محوري در تربيت مناسب فرزندان خود دارند

زنجان- ايرنا- فرماندار شهرستان طارم گفت: خانواده به عنوان اولين مكان رشد و تربيت كودكان، از جايگاه والايي برخوردار است و مي تواند در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و تربيت مناسب فرزندان خود نقش بسزايي ايفا كند.

به گزارش ايرنا، ستار صفري روز دوشنبه در دومين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان طارم با اشاره به اتفاقات اخير در برخي مدارس كشور در مورد اجراي موزيك غيراخلاقي، خاطرنشان كرد: نياز انسان به شادي و نشاط با توجه به هنجارهاي اجتماعي و حفظ شئونات اسلامي انكار ناپذير است، ولي بايد مديران مدارس و اولياء دانش آموزان در اين زمينه حساسيت و نظارت لازم و كافي را داشته باشند.
صفري افزود: اين موضوع يك بحث اجتماعي و فرهنگي است و به غير از مديران، معلمان و اولياي دانش آموزان همه نهادهاي اجتماعي نيز در اين زمينه نقش دارند، بنابراين ضروري است بر برنامه ها، جشن ها و آگاه سازي دانش آموزان نظارت بيشتري داشته باشيم و در اين ميان نبايد مجموعه آموزش و پرورش و همه فرهنگيان را به خاطر يك موضوعي كه برگرفته از اجتماع است زير سوال ببريم.
فرماندار شهرستان طارم اظهار داشت: جاي خوشحالي دارد كه مدارس طارم اخلاق محور است و در اكثر مدارس شهرستان برنامه هاي مختلفي در زمينه قرآن، عترت و ساير مسائل ملي و مذهبي در چارچوب قوانين و رعايت مسائل مذهبي اجرا مي شود كه شايسته تقدير است.
وي در ادامه بر لزوم فراهم كردن بسترهاي لازم جهت برگزاري بهينه امتحانات خردادماه در سطوح مختلف و جذب دانش آموزان به كلاس هاي تابستاني جبراني و تقويتي با هماهنگي ساير ارگان ها تأكيد كرد.
امام جمعه شهرستان طارم نيز رمضان را ماه خودساختگي و الطاف الهي برشمرد و گفت: اين ماه مبارك بهترين فرصت جهت خود سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.
حجت الاسلام محمد صادقي پور با توجه به اتفاقات اخير و پخش كليپ هايي در برخي از مدارس كشور، به لزوم هوشياري و مراقبت بيشتر توسط مديران مدارس اشاره و از مديريت مناسب برنامه ها توسط مديرآموزش و پرورش و همكاران وي جهت پيشگيري از اتفاقات ناگوار تقدير و تشكر كرد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم ضمن تاكيد بر لزوم توجه به نشاط و پويايي در مدارس اظهار داشت: تمامي مراسم، جشن و مناسبت هاي ملي در مدارس بايد با حفظ چارچوب ها و شعائر مذهبي اجرا شود.
نقي صفري به اهميت برگزاري كلاس هاي تابستاني تقويتي و جبراني براي دانش آموزان تجديدي علاقه مند اشاره كرد و افزود: در طي يك ماه گذاشته برنامه هاي مختلف گراميداشت هفته معلم، مسابقات مختلف ورزشي و قرآني فرهنگيان، حضور در برنامه هاي مدارس، كسب مقام برتر استاني در جشنواره نوجوان سالم توسط دانش آموزان شهرستان از جمله مواردي است كه توسط آموزش و پرورش شهرستان طارم اجرا شده است.
در پايان اين جلسه هريك از اعضا نظرات و پيشنهادات خود را بيان كردند و در زمينه برگزاري مطلوب امتحانات خردادماه و كلاس هاي جبراني و تقويتي و همچنين در زمينه لزوم ايجاد شرايط و زيرساخت هاي مناسب توسط ادارات برق و مخابرات براي برگزاري امتحانات خردادماه و برگزاري كلاس هاي تقويتي تابستاني مواردي به تصويب اعضاي حاضر در جلسه رسيد.
در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصيل هستند كه 829 نفر فرهنگي در قالب ستاد و صف وظيفه آموزش اين دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعيت (حدود 5 درصد جمعيت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 كيلومتري شمال شرقي زنجان واقع شده و با استانهاي قزوين، اردبيل و گيلان همسايه است.
/6085/9886

سرخط اخبار استان‌ها