۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۳
کد خبر: 83319194
T T
۰ نفر

پنج ميليارد ريال براي زيباسازي شهري خمين اختصاص يافت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۱۳
کد خبر: 83319194
پنج ميليارد ريال براي زيباسازي شهري خمين اختصاص يافت

خمين - ايرنا - شهردار خمين گفت: پنج ميليارد ريال اعتبار در سال جاري براي زيباسازي و بهبود سيماي شهري خمين و افزايش نشاط اجتماعي اختصاص يافت.

«ابوالفضل مرتضييان» روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پنج نماد در ميادين شهر در حال نصب است كه مهمترين آن ها سنگ نگاره هاي تيمره است و نمادهاي ديگر برگرفته از شاخص هاي فرهنگي بومي اين خطه نيز در ميادين احد آباد، شهريار، امام خميني(ره) و حضرت ابوالفضل(ع) اين شهر نصب مي شود.
وي ادامه داد: 2 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت و نصب اين نمادها تخصيص يافته است.
شهردار خمين اظهار داشت: رنگ آميزي 45 هزار متر جدول در حاشيه بلوارها و ميادين شهري نيز در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.
مرتضييان گفت: زيباسازي ديوارهاي قديمي ابنيه شهري با انجام طرح هاي گرافيكي و همچنين طراحي هاي و نقاشي هاي مختلف و منحصر به فرد مطابق با معماري سنتي و بومي و با استفاده از آجرنما در شهر انجام شده است.
وي اضافه كرد: ديوار نگاري و حذف زوايد بصري در سطح پنج هزار و 500 مترمربع از پهنه سازه هاي قديمي شهري خمين شناسايي شده است.
شهردار خمين افزود: تعيين تكليف اتاقك هاي روزنامه فروشي و ايستگاه هاي تاكسي، بهسازي تبليغات شهري، فضاسازي المانهاي موضوعي ، خريد ونصب نيمكت در شهر و خريد و نصب وسايل بازي براي پارك هاي تفريحي از ديگر اقدامات براي زيباسازي شهري است.
خمين در جنوب استان مركزي با 105 هزار نفر جمعيت و 2 شهر خمين و قورچي باشي است.
9930/6013/

سرخط اخبار استان‌ها