۲۲ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبر: 83630172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جامع حریم شهرسازی خمین تهیه شد

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبر: 83630172
طرح جامع حریم شهرسازی خمین تهیه شد

خمین - ایرنا - شهردار خمین از تهیه طرح جامع حریم شهرسازی این شهر و ارائه آن از سوی مشاور خبر داد و گفت: این طرح شامل نقشه پهنه‌بندی حریم شهر، مطالعات جغرافیایی، بررسی مسائل پایه طرح، شناخت طرح موجود، تحلیل وضع موجود شهر، تدوین برنامه راهبردی توسعه، ارایه پیشنهادات و تهیه نقشه جامع شهرسازی است.

«ابوالفضل مرتضییان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع حریم شهرسازی خمین برای شهرداری کاربردی است و اساس و محور توسعه پایدار شهر محسوب می‌شود و برای تهیه آن مطالعات بسیاری انجام  و تمام ابعاد شهر بررسی شده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این طرح جامع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار داشت: تصویب و ابلاغ این طرح می تواند تحولی بزرگ  در تعیین تکلیف روند و سیر توسعه شهری خمین ایجاد کند.  

وی، طرح جامع شهر خمین را نقشه راه توسعه آتی شهر دانست و گفت: با تکیه بر این طرح می توان نسبت به طراحی و اجرای طرحهای موضوعی و موضعی شهری و انجام  برنامه های توسعه محور اقدام کرد.
شهردار خمین با اشاره به تهیه نقشه‌های ازبلیت(سازه‌ای) تاسیسات آب و برق تمام پارکهای این شهرستان افزود: این نقشه‌ها مطالعه و بررسی لوله‌های آب، تاسیسات برق پارکها، مشکلات پارک، مساحت فضای سبز و جدولکاری را آسان کرده است.
مرتضییان نقشه‌های ازبیلت پارک‌ها را مشخص کننده تاسیسات آب و برق، پلان کف، شکل هندسی، جدولکاری، سنگ ‌فرش، مساحت فضای سبز، مساحت گل‌کاری پارک بیان کرد.  
وی ادامه داد: نقشه های ازبیلت شامل ۱۷ پارک عمومی و محلی در سطح شهر نظیر پارک شهید مدرس، شهید بهشتی، بوستان مادر، آزادی، بعثت، بوجه و بانوان به مساحت ۱۲ هکتار می‌شود.  
شهردار خمین با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون ریال برای  تهیه این نقشه ها هزینه شده است، یادآور شد: مطالعه و پیمایش پارک‌های این شهر به مدت چهار ماه توسط کارشناسان انجام  شده است.
۷۰ هزار  از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت شهرستان خمین در نقاط شهری سکونت دارند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha