۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 83317679
T T
۰ نفر

رعد و برق در فلاورجان اصفهان جان يك نفر را گرفت

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 83317679
رعد و برق در فلاورجان اصفهان جان يك نفر را گرفت

اصفهان - ايرنا - مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: برخورد رعد و برق با يك كشاورز 60 ساله در صحراي قهدريجان از توابع شهرستان فلاورجان در غرب اصفهان منجر به جان باختن وي شد.

منصور شيشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين حادثه صبح امروز به وقوع پيوست درحالي كه از چند روز گذشته هشدارهاي لازم درباره وقوع طوفان، رعد و برق و رگبارهاي لحظه اي به مردم و كشاورزان داده شد.
وي با بيان اينكه وزش باد شديد در برخي از مناطق استان از شب گذشته، خسارت هايي برجاي گذاشت، اظهارداشت: حدود 30 اصله درخت در شهرستان هاي اصفهان، فلاورجان و اردستان سقوط كرد و پنج دستگاه خودرو آسيب ديدند.
شيشه فروش با اشاره به اينكه سه باب گلخانه در دهاقان و شرق اصفهان دچار خسارت شدند، خاطرنشان كرد: وقوع طوفان در شرق استان منجر به كاهش ديد و افزايش گرد و غبار در جاده ها شد اما با آمادگي پليس و هشدارهاي داده شده تاكنون خسارتي نداشتيم.
مدير كل مديريت بحران استانداري اصفهان تاكيد كرد: همه توصيه ها و هشدارها تا اوائل هفته آينده در استان پابرجاست و از مردم مي خواهيم كه به نكات ايمني توجه كنند.
وي به كوچ عشاير اشاره و اضافه كرد: ستاد مديريت بحران براي اين موضوع تشكيل و تدابير لازم براي پيشگيري از بروز هرگونه حادثه و خسارت انديشيده شد.
مدير كل مديريت بحران اصفهان با بيان اينكه عشاير استان شامل 27 هزار نفر ايل قشقايي، 24 هزار نفر بختياري و چهار هزار نفر عرب جرقويه هستند، گفت: آنها داراي حدود يك ميليون راس دام هستند و سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز توليد مي كنند.
شيشه فروش، زمان كوچ عشاير قشقايي را 25 ارديبهشت و بختياري را 30 ارديبهشت امسال اعلام و تصريح كرد: كوچ عشاير قشقايي به سميرم آغاز شده و عوامل امدادي در مسير آنها مستقر هستند.
وي، با بيان اينكه عشاير عرب جرقويه در حال خارج شدن تدريجي از استان به سمت استان هاي همجوار هستند، اظهار داشت: با توجه به اينكه سال گذشته برخي از عشاير هنگام كوچ به اصفهان در محاصره سيلاب ها قرار گرفتند امسال به آنها تاكيد شد كه مطابق با تقويم اعلام شده، كوچ كنند.
اداره كل هواشناسي استان اصفهان اعلام كرد كه با توجه به گذر امواج ناپايدار و افزايش ناپايداري هاي جوي، بارش هاي رگباري بهاري گاهي همراه با رعد و برق و وزش بادشديد لحظه اي در بعدازظهر و شب تا اوايل هفته آينده پيش بيني مي شود.
بنابراين به مردم توصيه شد كه از اسكان در حاشيه رودخانه‌ ها و مسيل‌ ها، صعود به ارتفاعات، ورود دام به مراتع و استقرار در زير درختان بلند جلوگيري شود.
3011/6026/

سرخط اخبار استان‌ها