۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83314251
T T
۰ نفر
37 خبرنگار در خراسان رضوي از مزاياي قانون مشاغل سخت و زيان آور استفاده كردند

مشهد- ايرنا- مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي گفت: پارسال 37 خبرنگار در اين استان با استفاده از قانون مشاغل سخت و زيان آور، بازنشسته شدند.

محمد سنجري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين راستا 25 عنوان شغلي خبرنگار و 12 مورد هم مصاديق خبرنگاري شامل حال اين قانون شدند.
وي اظهار داشت: افراد داراي مشاغل سخت و زيان آور مي توانند درخواست خود را براي طرح در كميته بررسي مشاغل سخت و زيان آورد ارائه دهند.
وي با بيان اينكه خبرنگاري، گزاشگري، دبير سرويس و عكاس خبرنگار از جمله مصاديق خبرنگاري هستند گفت: كساني كه براساس قانون كار معادل 20 سال سابقه پرداخت بيمه دارند مي توانند با مراجعه به اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست بازنشستگي خود را ارائه دهند.
سنجري افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 76 قانون تامين اجتماعي كارهاي سخت و زيان آور كارهايي است كه در آنها عوامل فيزيكي، شيميايي، مكانيكي و بيولوژيكي محيط كار، غير استاندارد است و بر اثر اشتغال در آن تنش بيشتر از ظرفيت هاي طبيعي (جسمي و رواني) در فرد ايجاد مي شود كه نتيجه آن بيماري شغلي و عوارض ناشي از آن است.
در ماده 11 آيين نامه اجرايي تبصره 2 الحاقي ماده 76 قانون تامين اجتماعي موضوع تصويب نامه هيات وزيران به شماره 15356/ت 26005 مورخ پنجم خرداد 1386 ، شغل خبرنگاري به عنوان شغل سخت و زيان آور عنوان شده است.
دست كم 2 هزار و 400 فعال رسانه اي در خراسان رضوي حضور دارند.
7507 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها