۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83311145
T T
۰ نفر

نمايش پهلوان نادر در سنندج به روي صحنه مي رود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83311145
نمايش پهلوان نادر در سنندج به روي صحنه مي رود

سنندج - ايرنا - نمايش پهلوان نادر نوشته صابر نيك بخت به كارگرداني حميدرضا احمدي كردستاني از امروز ساعت 20 به مدت 10 روز در تالار فروردين مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج به روي صحنه مي رود.

كارگردان نمايش پاله وان نادر (پهلوان نادر) روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين نمايش وقايع تاريخي، اجتماعي و فرهنگي كردستان در زمان ناصرالدين شاه را روايت مي كند.
حميدرضا احمدي كردستاني با اشاره به اينكه اين نمايش كاري از گروه تئاتر مهر سنندج است، اضافه كرد: موضوع اصلي نمايش اشاره به سفر تاريخي ناصرالدين شاه به كردستان و شهر سنندج دارد.
وي افزود: در آن دوره پهلوان نادر يكي از پهلوانان معروف و شناخته شده شهر سنندج بود كه در سفر ناصرالدين شاه كُشتي با شعبان سياه پهلوان دربار مي گيرد و به همين خاطر در تاريخ اين شهر ماندگار شده است.
كارگردان نمايش پهلوان نادر يادآور شد: اين نمايش توسط 14 بازيگر شامل سه بازيگر زن و 11 بازيگر مرد اجرا مي شود.
احمدي كردستاني به پروسه توليد نمايش اشاره كرد و گفت: سال گذشته حدود سه، چهار ماه قبل از برگزاري پانزدهمين دوره جشنواره بين المللي تئاتر كُردي سقز تمرين داشتيم و در اين جشنواره هم به عنوان نمايش برگزيده انتخاب شديم.
وي افزود: بعد از تعطيلات نوروز امسال بار ديگر تمرين هاي گروه آغاز شد و هفته گذشته هم در شهرهاي بيجار و مريوان هر كدام دو شب، اين نمايش به اجرا در آمد.
كارگردان نمايش پهلوان نادر اضافه كرد: طراحي صحنه بر عهده حميد مرادويسي و جمشيد كلوندي و موسيقي اين نمايش هم بر عهده كوردوان بوستان، مهدي كريمي و عليرضا مخبري است.
احمدي كردستاني گفت: اين نمايش در ارديبهشت امسال در شهرهاي بيجار و مريوان به روي صحنه رفته و از امروز ساعت 20 تا 31 ارديبهشت در سنندج اجرا مي شود.
وي افزود: اگر شرايط لازم فراهم شود گروه تئاتر مهر سنندج آمادگي دارد در ديگر شهرهاي استان هم اين نمايش را به روي صحنه ببرد.
انجمن هنرهاي نمايشي كردستان شعار امسال را تئاتر براي همه انتخاب كردند و ارديبهشت پررونق تئاتر استان را با برنامه ريزي براي اجراي عمومي 9 نمايش برگزيده جشنواره هاي بين المللي، ملي، منطقه اي و استاني تئاتر دنبال مي كنند كه تاكنون 8 نمايش در طول اين ماه در سطح استان به اجرا درآمده است.
9936/9102

سرخط اخبار استان‌ها