۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83304561
T T
۰ نفر

69 مسجد بندرانزلي براي استقبال از ماه رمضان غبارروبي شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83304561
69 مسجد بندرانزلي براي استقبال از ماه رمضان غبارروبي شد

انزلي - ايرنا - رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان انزلي از غبارروبي 69 مسجد در شهر و روستاهاي شهرستان بندرانزلي براي استقبال از ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام عليرضا ابراهيم زاده صبح دوشنبه با تبريك فرارسيدن ايام مبارك ماه رمضان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: 53 مبلغ ديني نيز در ايام ماه رمضان به بيان احكام، اقامه نماز جماعت، سخنراني، تفسير موضوعي قرآن ، جزء خواني قرآن و تبيين مسايل ديني مي پردازند.
وي افزود: 10 مبلغ ديني غير مقيم از حوزه علميه قم و شهر مقدس مشهد در ماه مبارك رمضان به اين شهرستان اعزام شده اند و 43 تن از روحانيون و مبلغان ديني مقيم بومي هستند.
حجت الاسلام ابراهيم زاده ماه رمضان را جلوه اي براي حضور و جذب هرچه بيشتر جوانان و نوجوانان در مساجد دانست و افزود: روحانيون، حافظ و تبيين كننده دين هستند و بايد در مراسم براي بيان آيات قران و سيره زندگي پيامبران از آنان بهره گرفت.
وي با اشاره به برگزاري گردهمايي روحانيون و هيات هاي امناي مساجد در اداره تبليغات انزلي در هفته گذشته تصريح كرد: با توجه به تقارن ماه مبارك رمضان با مناسبت هاي ملي و مذهبي مانند آزاد سازي خرمشهر ، ارتحال حضرت امام(ره) و پاسداشت 15خرداد و ايام شهادت حضرت علي(ع) و ليالي قدر، روحانيون اهتمام ويژه اي براي برگزاري هرچه با شكوه تر مراسم هاي مربوط به اين مناسبت ها داشته باشند و علاوه بر دعوت مردم به شركت در راهپيمايي روز قدس نسبت به تاكيد به كمك به هموطنان سيل زده نيز اهتمام ويژه اي داشته باشند.
وي يادآور شد: اشاعه هرچه بيشترفرهنگ امر به معروف و نهي از منكر ، و تاكيد بر رونق توليد به عنوان شعار سال در سخنراني هاي روحانيون و همچنين تحكيم بنيان خانواده از جمله مواردي است كه مبلغان ديني در بندرانزلي بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهيم زاده با اشاره به برپايي نماز صبح در هفت مسجد بندرانزلي در طول سال خاطر نشان كرد: مسجد جامع ، مسجد امام زاده صالح غازيان، مسجد امام حسين(ع) طالب آباد، مسجد قائميه ، مسجد سيد الشهداء در نوير و مسجد امام موسي بن جعفر(ع) در كلوير مساجدي هستند كه نماز صبح در طول سال در آن ها اقامه مي شود.
وي با اشاره به اشتياق مردم مسلمان و متدين بندرانزلي در استقبال از ماه مبارك رمضان توصيه كرد: مردم و مسافران ورودي به اين شهرساحلي احترام ماه رمضان را حفظ كنند و كساني كه به هردليلي نمي توانند روزه بگيرند، حرمت نگاه داشته و از روزه خواري در ملاء عام اجتناب كنند.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع است.
7471 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها