۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83304532
T T
۰ نفر

سريلانكا بيش از 600 تبعه خارجي را اخراج كرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 83304532
سريلانكا بيش از 600 تبعه خارجي را اخراج كرد

دهلي نو - ايرنا - در پي حملات تروريستي در سريلانكا كه منجر به كشته شدن بيش از 250 شهروند شد و در راستاي اعلام وضعيت فوق العاده ، دولت سريلانكا بيش از 600 تبعه خارجي را كه برخي شخصيت هاي مذهبي هستند، از كشورش اخراج كرد.

گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از شبكه خبري «ان دي تي وي» حاكي است ، « واجرا ابيواردنا» وزير كشور سريلانكا گفت كه افراد اخراجي و شخصيت هاي مذهبي به صورت قانوني وارد كشور شده بودند اما پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه آنها بيش از مهلت اعتبار رواديد خود در سريلانكا مانده بودند.
با توجه به وضعيت امنيتي موجود در سريلانكا ، اين افراد علاوه بر پرداخت جريمه بابت اقامت بيش از اعتبار روايد خود در سريلانكا ، اخراج شدند.
وي افزود كه دولت سريلانكا تصميم گرفته است تا در قوانين رواديد خود تجديد نظر كند و محدوديت بيشتري در شرايط رواديد به ويژه براي مبلغان مذهبي در نظر بگيرد.
بر اساس تحقيقات پليس سريلانكا، يك شخصيت مذهبي سريلانكايي ، حملات تروريستي در روز عيد پاك اين كشور را هدايت كرده است و اين فرد به هند سفر داشته و در اين كشور با تروريست ها ديدار كرده است.
اگر چه وزير كشور سريلانكا در خصوص مليت شهروندان خارجي اخراج شده توضيحي نداده است اما مقامات پليس اين كشور اعلام كرده اند كه اكثر اين افراد متعلق به كشورهايي مانند هند، پاكستان، بنگلادش و مالديو بوده اند.
سريلانكا از ماه گذشته تاكنون در اين كشور حالت فوق العاده اعلام كرده است و به نيروهاي امنيتي اين كشور اجازه داده است تا مظنونان را بازداشت كنند.
مايتريپالا سيريسنا رئيس جمهوري سريلانكا هفته گذشته با اشاره به اين كه احتمالا داعش مسئول حملات تروريستي دو هفته پيش در اين كشور بوده است، گفت كه نزديك به 30 مظنون اين حملات هنوز متواري هستند.
به گزارش ايرنا، شهر كلمبو پايتخت سريلانكا روز يكشنبه 21 آوريل برابر با اول ارديبهشت ماه جاري هدف بيش از 10حمله تروريستي قرار گرفت كه چند كليسا و يك هتل از جمله اهداف اين حملات بودند.
در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاري در كلمبو رخ داد كه 253 كشته و بيش از 500 مجروح بر جاي گذاشت و چند بمب نيز خنثي شد.
گروه تروريستي داعش دو روز بعد از انفجارهاي كلمبو، مسئوليت اين حملات را بر عهده گرفت .
سريلانكا به دليل دشواري در روند تشخيص افراد مشكوك ، پس از اين حملات استفاده از روبنده را براي زنان در اين كشور ممنوع اعلام كرد.
آساق**267**1104**

سرخط اخبار جهان